در گفت‌وگو با پانا؛

کنعانی‌مقدم: برجام و رفع تحریم باید اولویت دولت سیزدهم باشد

کسی که وابسته به جریان انقلاب است نمی‌تواند بگوید من مستقل هستم/ دولت آینده باید پاسخگوی وعده‌های آقای رییسی باشد/ حضور مردم در انتخابات باعث شد دشمنان ایران در انزوا قرار بگیرند

تهران (پانا) - دبیر کل حزب سبز ایران تاکید کرد مسأله معیشت، برجام و رفع تحریم باید در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کنعانی‌مقدم: برجام و رفع تحریم باید اولویت دولت سیزدهم باشد

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ و مهم‌ترین پیام‌های حضور حماسی مردم در این انتخابات گفت: «مهم‌ترین پیامی که این انتخابات داشت این بود که ملت ایران از اصول انقلابی، از ارزش‌های انقلابی، از جمهوری اسلامی در چهار پایه جمهوریت، اسلامیت، آزادی و استقلال دست بر‌نمی‌دارد. اگرچه ناملایمت‌هایی وجود دارد، گرچه نارضایتی‌هایی وجود دارد اما هرگز حاضر نیست که در مقابل توطئه‌ها و فشارهای حداکثری دشمن، تحریم‌ها و تهدیدها، نظام‌های تروریستی و جنگ روانی دشمن تسلیم شود و این مهم‌ترین بخش از حضور در انتخابات بود.»

وی ادامه داد: «مردم به دنبال تحول و تحول‌زایی هستند و با رای خود، تحول‌گرایی را رقم میزنند و به نظر من این مهم‌ترین پیامی بود که به دنیا صادر شد که یک ملت چگونه به انقلاب و حفظ ارزش‌ها خود پایبند است.»

کنعانی‌مقدم افزود: «دشمنان ما در گروه‌های بزرگ معاندین، ضد انقلاب، منافقین، سلطنت‌طلب، صهیونیست‌ها، گروه‌های تروریستی سعی داشتند با ایجاد رخنه در ذهنیت مردم، جمهوریت نظام را مورد هدف قرار بدهند که این عملا شکسته شد و آن‌ها کاملا در انزوا قرار گرفتند.»

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: «در فضای بین‌المللی کشور ما کشوری است بر مبنای مردم‌سالاری و دموکراسی که به این ترتیب، چند رتبه هم ارتقا پیدا کرد. همچنین قدرت ما به لحاظ تعاملات بین‌المللی و در چانه‌زنی‌های سیاسی افزایش پیدا کرد.»

حسین کنعانی مقدم درباره کابینه سیدابراهیم رئیسی و اینکه وی اعلام کرده من مستقل آمده‌ام نیز گفت: ««جریان اصولگرایی، جریان انقلابی، ائتلاف‌های بزرگی که شکل گرفت، ستاد‌های انتخاباتی، گروه‌هایی بزرگ مانند ائتلاف شورای وحدت و احزاب اصولگرا از آقای رئیسی حمایت کردند. این وجود داشت و کسی نمی‌تواند منکر آن شود.»

وی گفت: «سیدابراهیم رئیسی یک فرد وابسته به خانواده انقلاب است و کسی که وابسته به خانواده انقلاب است، نمی‌تواند بگوید من مستقل هستم. چون استقلال یعنی اینکه هیچ گرایش سیاسی ندارم و این به نظر من درست نیست.»

دبیرکل حزب سبز ایران درباره بهبود وضعیت کشور در کوتاه مدت هم گفت: «رئیس‌جمهوری منتخب وعده‌هایی داده است. ایشان باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای تحقق این شعارها را در دستور کار قرار بدهد. بعضی از این کارها خیلی سریع می‌تواند محقق شود؛ اما بعضی‌ها هم نیاز به وقت و زمان بیشتری دارد و بعضی برنامه‌های درازمدت هم ممکن است 4 سال طول بکشد.»

کنعانی‌مقدم اضافه کرد: «دولت آینده باید پاسخگوی وعده‌های آقای رییسی باشد. فقط آقای رئیسی نیست که طرف انجام این تعهدات است بلکه دولت آینده باید متعهد به این مسائل باشد و در اولویت به اعتقاد من، مسائل اقتصادی و موضوع برجام، رفع تحریم‌ها و مشکلات معیشتی باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار