سامانه هوشمند محیط زیست چه اطلاعاتی را به‌صورت لحظه‌ای ارایه می‌دهد؟

تهران (پانا) - مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران به صورت لحظه‌ای گزارشی از کیفیت هوا، آب، خاک، آلودگی صوت و نور و دیگر پارامترهای مرتبط با پدیده تغییر اقلیم را ارائه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه هوشمند محیط زیست چه اطلاعاتی را به‌صورت لحظه‌ای ارایه می‌دهد؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری در آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران با تاکید براینکه بحث پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مبنای تصمیم‌گیری‌ها در مدیریت شهری است، اظهارکرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران به عنوان یکی از ارکان شهر تاب آور در کلانشهر تهران مطرح شده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه شناخت کافی از پارامترها و شاخص‌های محیط زیست اساس برنامه‌ریزی هاست که بر کیفیت محیط زیست شهری بسیار تاثیرگذار است، گفت: طی یک بازه زمانی مشخص، تمامی پارامترها و شاخص‌های محیط زیست تحت پروژه اطلس محیط زیست شهر تهران احصاء و با همکاری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در رصدخانه شهری تهران بارگذاری شد.

وی ادامه داد: داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران نیز طراحی شده است که در کنار سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران موجب ارتقای زیست‌پذیری و کیفیت محیط زیست شهری شهر تهران خواهد شد.

انصاری در پایان اظهارکرد: پروژه هوشمندسازی محیط‌ زیست پروژه‌ای مستمر است و امیدواریم با حمایت‌های لازم و با تدقیق داده‌ها، اطلاعات در اختیار افراد مرتبط با حوزه‌ها قرار بگیرد و شاهد ارتقای زیست‌پذیری و بهبود کیفیت محیط زیست باشیم و پروژه‌ها با نگاه به این اطلاعات و داده‌ها تعریف شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار