زاهدان خنک‌ترین هوای تیرماه در ۱۲ سال اخیر را تجربه کرد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت کمینه دمای زاهدان در نخستین روز تیرماه به ۱۳.۷ درجه سلسیوس رسید که خنک‌ترین دمای تیر ماه این شهر در ۱۲ سال اخیر است.

کد مطلب: ۱۱۹۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان خنک‌ترین هوای تیرماه در ۱۲ سال اخیر را تجربه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: با تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه و ریزش هوای سرد از عرض‌های بالا، روند کاهش دمای هوا در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان ادامه یافت به طوریکه کمینه دما در زاهدان بیش‌از هفت درجه سلسیوس نسبت به ۴۸ ساعت گذشته خنک‌تر شد.
وی افزود: این شرایط در حالیست که هفته قبل بالاترین کمینه دمای زاهدان در سردترین لحظات روز به حدود ۲۵ درجه سلسیوس یعنی ۱۱ درجه گرمتر از امروز رسیده بود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خنک‌ترین دمای تیرماه زاهدان، ۱۱ درجه سلسیوس بوده که در تیرماه ۱۳۴۱ ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از فردا مجدد کمینه دما در زاهدان قدری افزایش یابد و هوا اندکی گرمتر شود.
حیدری بیان کرد: در شبانه روز گذشته وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه یافت به طوریکه وزش باد با سرعت کمتر زاهدان و نوار شرقی استان را نیز در برگرفت.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۴۷ کیلومتر بر ساعت رسید که مهمترین اثر آن کاهش دمای این شهر بوده است.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر سه شنبه قدری از شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته می‌شود اما مجدد از روز پنجشنبه تا شنبه در ساعات صبح افزایش شدت وزش باد و گردوخاک روی خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار