آلبوم «به دشت نفتون» منتشر و کنسرتِ آن اجرامی‌شود

تهران (پانا) - آلبوم جدید گروه اتاق با عنوان «به دشت نفتون» باآهنگ‌سازی «امید سعیدی» و تنظیم «بامداد افشار»پنجم تیرماه به صورت آنلاین منتشر می‌شود و این درحالی است که کنسرتی از این اثر در روزهای سوم،چهارم و پنجم تیرماه در فضای باز عمارت روبرو و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آلبوم «به دشت نفتون» منتشر و کنسرتِ آن اجرامی‌شود

«سعیدی» این اثر را که می‌توان آن را خرده روایت‌هاییاز داستان‌های روزانه‌ی مردمان ساحل‌نشین دانست،تحت تاثیر ایده‌ها و قصه‌هایی درباره‌ی نفت به خصوصداستانِ کوتاهِ «قصه‌ی نفتی» اثرِ «صادق چوبک»نگاشته است. «به دشت نفتون» دارای 9 قطعه است. «به کعله» تنظیم جدیدی از ترانه‌ی فولکور بوشهری باعنوان «کعله» است. «آبی‌های دریایی» تحت تاثیرنمایشی است که مادرِ آهنگ‌ساز در کودکی‌اش براساسِ داستانِ «اهل غرق» نوشته‌ی «منیرو روانی‌پور»خلق کرده است.

«اُندر بُندر» به بستنِ آب کنسول‌گری انگلستان زمانِسلطه‌شان بر این شهر حکایت دارد و نوعی موسیقیاعتراضی است. «تا همیشه» نگاهی جدید بهخیام‌خوانی بوشهری است. قطعه‌ی «بوشهر تااسترالیا» قصه‌ی آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا وبوشهر را تعریف می‌کند. «قتل مفتون» نیز روایتی ازدوبیتی‌های فایز و مفتون است. «آریوز» از ظلم‌هایخارجی‌هایی می‌گوید که روزگاری بر بوشهر مسلطبودند. «کوچ» داستانِ حضرت یونس را بیان می‌کند ونگاهی به پدیده‌ی مهاجرت دارد و سرانجام قطعه‌ی«اهواز» افسانه‌ای است که به از دست دادنِ رازهاتوسطِ شیطان از اجرام آسمانی سخن می‌گوید.

این اثر که از پنجم تیرماه در اسپاتیفای، آی‌تونز و تمامی بسترهای آنلاین ارائه‌ موسیقی در گوش‌رس خواهد بود.

تنظیم آلبوم «به دشت نفتون» را «بامداد افشار» انجامداده و نوازنندگانی چون پویا شمالی (گیتار بیس) امیدسعیدی (نی‌انبان و پیانو)، نیوشا قربانی (هم‌خوان ونوازنده‌ی ساز کوبه‌ای دمام) و ری دیکتی (ساکسفون) در آن حضور دارند. اصغر پیران نیز که خواننده‌یاصلی گروه اتاق است؛ یکی از قطعات این آلبوم راخوانده است.

تهیه‌کننده‌ی این اثر و مسوؤل پخش جهانی آن نشر«واک» است و نسخه‌ی فیزیکی این آلبوم نیمه‌ی تیرماهبا همراهی مرکز موسیقی بتهوون منتشر می‌شود.

اجرای زنده‌ی «اتاق» از این آلبوم ساعت 20 در عمارت روبرو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این برنامه را از سایت live.rooberoomanison.comخریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار