در جلسه هم اندیشی کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مناطق

ارزیابی کمک می کند، تا یک فرد یا سیستم خودش و کارش را بهتر بررسی کند

تهران(پانا) - مدیران باید ارزیابی شوند تا موقعیت خود را بهتر بشناسند و ارزیابی کمک می کند تا یک فرد یا سیستم خودش و کارش را بهتر بررسی کند. در ارزیابی نگاه منفی وجود ندارد زیرا سیستمی که ارزیابی در آن نباشد کیفیت ندارد و برای رشد یک سیستم باید داده آماری خوبی وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی کمک می کند، تا یک فرد یا سیستم خودش و کارش را بهتر بررسی کند

جلسه هم اندیشی کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مناطق که باحضور محمد سلیمی؛ معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش، محمد بداغی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تهران و کارشناس مسئولان ارزیابی مناطق۱۹ گانه تهران در اردوگاه شهید چمران برگزار شد.

در این نشست بداغی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) از همه همکاران آموزش و پرورش برای برگزاری دو رویداد مهم امتحانات و انتخابات قدردانی و بر مقطع زمانی تابستان و رویدادهای دو رویداد مهم این مقطع یعنی ثبت نام و پروژه مهر تاکید کرد.

وی گفت: «در تیرماه لیست مدیران مدارسی که شاکی نداشته اند و نظارت و ثبت نام را به درستی انجام داده اند بررسی می شود. مدیر خطاکار باید به خطایش رسیدگی شود و مدیران موفق تشویق شوند.»

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکید کرد: «تقویت ابعاد آموزشی، نظارتی، ارزیابی و حمایتی باید مدنظر باشد و فراموش نکنیم وظیفه ما صیانت از مدیران و پرسنل است و وظیفه پرسنل؛ صیانت از دستگاه تعلیم و تربیت. باید این تفکر نهادینه شود، یعنی پرسنل بداند دستگاه حامی اوست و او نیز حامی دستگاه است و این حامی بودن یعنی انجام شدن کار به درستی، اینکه برای دستگاه تعلیم و تربیت شاکی ایجاد نکند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «ما در حوزه تعلیم و تربیت به دانش آموزان در همه ابعاد رفتاری و انسانی آموزش اخلاق می دهیم که چگونه رفتار درستی داشته باشند و اخلاقی عمل کنند پس باید خودمان هم همانگونه عمل کنیم.»

بداغی افزود: «کاهش میزان شکایات در وزارت، اداره کل، و منطقه باید در اولویت باشد و اگر هم موردی باشد؛ باید تا حدممکن در مدرسه رفع شود.»

وی با اشاره به اهمیت تشویق مدیران گفت: «زشت ترین جلوه تعلیم و تربیت رفتار غیر اخلاقی در این حوزه است. باید مدیرانی که به درستی عمل می کنند تشویق شوند و باید مدیران را در مواردی چون: پاسخگویی در میز اول، پاسخگویی در قبال مسئولیت، آموزش داد و آنها را حمایت کرد برای انجام کارهای درست و مدیران را در عملکردهای مثبت برجسته کنیم. این چهارگانه ذهنی ما در حوزه ارزیابی وعملکرد است.»

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: « من میز اول بهترین پاسخگویی، باید نهادینه شود و مدیر بگوید من میز اول هستم و باید پاسخگو باشم، چراکه بیشترین اطلاعات در رابطه با یک موضوع را کسی دارد که با آن موضوع درگیر است لذامدیران بیشترین اطلاعات را دارند پس اگر مشکلی از سطح مدرسه به منطقه و از منطقه به اداره کل برسد، گرچه که قدرت اجرایی وتصمیم گیری بیشتر می شود، اما ممکن است خطا در تصمیم گیری هم بیشتر شود.»

بداغی در ادامه بر مدرسه محوری تاکید کرد و افزود: «مدرسه محوری را در عمل جا بیاندازید قدرت منطقه در قوی بودن مدرسه و قدرت اداره کل در قدرت مناطق است.»

وی ارزیابی را مهم برشمرد و گفت: «مدیران باید ارزیابی شوند تا موقعیت خود را بهتر بشناسند و ارزیابی کمک می کند تا یک فرد یا سیستم خودش و کارش را بهتر بررسی کند. در ارزیابی نگاه منفی وجود ندارد زیرا سیستمی که بندی در آن نباشد کیفیت ندارد و برای رشد یک سیستم باید داده آماری خوبی وجود داشته باشد.»

بداغی در ادامه اظهار کرد: «باید نسبت به سیستم تعهد داشته باشیم و بدانیم ارزیابی شبه قضاوت است و باید در چرخش قلم خود عدل وانصاف و قانون و مروت داشته باشیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «اگر بخواهیم تحولی اتفاق بیوفتد باید تحول در نگرش ایجاد شود و نقش الگویی شهر تهران بهترین پاداشی است که می توان در ازای عملکرد درست به دست آورد.»

گفتنی است در این نشست سه کارگروه: پاسخگویی، ارزیابی و نظارت به بحث و گفت و گو پرداختند و نتایج گفت و گو ها توسط نمایندگان هر کارگروه مطرح شد و در پایان مراسم نیز بر اساس ارزیابی شش ماهه از پیش انجام شده؛ از سه منطقه برتر تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار