کرونا با ۸۶۱ مورد جدید در سیستان و بلوچستان رکورد زد

وضع فوق بحرانی در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد با ثبت ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته این ویروس در سیستان و بلوچستان از زمان همه‌گیری تاکنون رکورد زد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا با ۸۶۱ مورد جدید در سیستان و بلوچستان رکورد زد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار کرد: با افزوده شدن ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۴۶ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۷۶ بیمار حاد تنفسی و ۲۳۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: با فوت هشت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۴۷۰ نفر رسید.

وی افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی است.

وی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری و نیکشهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و سه شهر زابل، خاش و تفتان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار