توصیه‌های ‌کرونایی؛ هنگام سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید

تهران (پانا) - رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود و رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های ‌کرونایی؛ هنگام سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید

طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا سه عامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها مهم‌ترین عوامل در قطع زنجیره کرونا به شمار می‌رود.

با رسیدن فصل تابستان افراد زیادی قصد مسافرت رفتن دارند اما به دلیل وجود ویروس کرونا باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش انتقال این ویروس جلوگیری کنند. این که آیا مجبور به تعویق سفر خود بخاطر کرونا ویروس هستید یا این که چگونه با این وجود به سفر بروید، نوعی دغدغه ذهنی محسوب می شود بنابراین پیرو این دغدغه ها توصیه هایی را طی صحبتی با یک مشاور و پزشک در این قسمت از سلامت نمناک آورده ایم. پس از ماه ها زندگی در قرنطینه اخیرا یکسری از افراد شروع به ترک منزل و مسافرت کرده اند که البته انتظار این امر در فصل پاییز نیز وجود دارد . با این وجود توصیه هایی را باید حین سفر رعایت کرد که عبارتند از:

توصیه‌های مسافرت با وجود کرونا ویروس در تابستان به شرح زیر است:

با توجه به سن کودک والدین باید درمورد این شرایط با آن‌ها صحبت کنند. اکثر کودکان خردسال نمی توانند پیچیدگی موضوع را درک کنند بنابراین به زبانی ساده برای آن ها صحبت کنید. به آن‌ها این اطمینان را دهید که در صورت رعایت موارد بهداشتی ایمن خواهند بود. همچنین از آن چه که برای محافظت از خود استفاده می کنید، به آن ها هم توضیح دهید.

بهتر است صندلی‌ای را انتخاب کنید تا در کنار پنجره باشد، در این صورت هنگام مسافرت تهویه هوا مطبوعی خواهید داشت زیرا انتقال بیماری از طریق راه‌های تنفسی است.

به همراه داشتن یک دماسنج ایده خوبی است علاوه بر این که باید داروهای مورد نیاز را همراه خود داشته باشید زیرا شرایط در مقصد مشخص نیست.

اگر در این ایام به مسافرت رفته‌اید، حدالامکان به مکان‌های خلوت روید و از قرار گیری در جمع‌های شلوغ جلوگیری کنید و به مراکز تفریحی که شلوغ نروید.

این امر یک عامل بازدارنده برای هر ویروسی است. دستان خود را قبل و بعد هر وعده غذایی بشویید. چنان چه به آب دسترسی ندارید از یک محلول ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

وسایل عمومی و اغلب وسایل تفریحی در معرض آلودگی هستندپس از این وسایل در سفر استفاده نکرده و یا در صورت استفاده ازوسایل ضد عفونی استفاده کنید.

در ایامی که کشور دچار این بیماری است، بهتر است از غذاهای خانگی استفاده کرده و کمتر به رستوران بروید. درسفر انواع غذاهای خشک را به همراه داشته باشید و از آن ها تغذیه کنید.

در صورت مسافرت با نوزاد یا کودک نوپا بینی او را با محلول نمکی شستشو دهید زیرا علاوه بر پاک کنندگی، حکم هیدراتاسیون را نیز خواهد داشت.

این اشیا در صورت سفر با اتومبیل شخصی شامل داشبورد جلو اتومبیل، فرمان، کنترل سخت افزار و ریموت است. بدین منظور دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده آنتی باکتریال به همراه داشته باشید.

برای پیشگیری از تماس دست با لباس حین نشستن صندلی‌ها را با یک پتو یا پارچه بپوشانید. سپس این پتو و پارچه را به خوبی شسته و در فضای باز خشک کنید.

آب بیشتری در این زمان شیوع این بیماری استفاده کنید. ممکن است آب‌های آشامیدنی نیز به ویروس آلوده باشند پس آب‌های آشامیدنی تصویه شده و یا پلمپ برای آشامیدن همراه خود داشته باشید.

همچنین شواهدی مبنی بر آنکه ویتامین C باعث پیشگیری از کرونا ویروس می‌شود وجود ندارد اما لازم است غذاهای سالم و سرشار از ویتامین استفاده کنید.

برای پیشگیری از هرگونه استرس، اضطراب و نگرانی و به تبع آن تضعیف سیستم ایمنی قبل از شروع سفر و ورود به وسیله نقلیه مورد نظر نفس عمیقی بکشید.

برای تصمیم‌گیری در مورد شرایط مقصد و لغو سفر لازم است از تمام منابع موجود استفاده کنید زیرا مناطق کم خطر و پر خطر به‌طور چشمگیری قابل تغییر هستند.

سایر نکاتی که در مسافرت باید رعایت کنید:

ماسک و دستکش همراه خود داشته باشید.

از دست زدن به صورت و چشمهایتان اجتناب کنید.

فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

با دیگران دست ندهید و روبوسی نکنید.

هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی ماسک بزنید.

از پول نقد استفاده نکنید.

مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنید.

در صورت استفاده از عابر بانک از دستکش استفاده کرده و دست‌ها را ضدعفونی کنید.

کارت بانکی خود را پس از استفاده ضد عفونی کنید.

برای پرداخت وجه در طول سفر، از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارتخوان بکشید و او مبلغ و رمز کارت را وارد کند.

در پمپ بنزین از دستکش استفاده کنید.

در صورت سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید و در یک نایلون پلاستیکی یا محفظه دردار بیندازید. در صورت نداشتن دستمال، دهانتان را با آرنج خود بپوشانید.

بعد از هر سرفه ماسک خود را درآورده و در یک پوشش پلاستیکی قرار داده و دستان خود را بشویید.

کارت پرواز و بلیط اتوبوس می‌تواند آلوده به ویروس باشد. بعد از لمس آن‌ها دستانتان را ضدعفونی کنید.

* در این روزها بهتر است از سفر کردن اجتناب کنید و اگر تب دارید و سرفه می‌کنید، به هیچ وجه سفر نکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار