ارزیابی برنامه‌های سال گذشته حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان با محوریت ارزیابی برنامه‌های سال گذشته حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی برنامه‌های سال گذشته حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های خوب حوزه معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان گفت: حضور 400 دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات قرآن، عترت و نماز و حضور 128 همکار فرهنگی حوزه استثنایی در مسابقات قرآن عترت نشانگر از توجه ویژه این معاونت به مباحث پرورشی است.

وی افزود: در تابستان سال گذشته 365 پایگاه اوقات فراغت تابستانی تشکیل شد و 8 هزار 614 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سراسر کشور از برنامه‌های این پایگاه‌ها استفاده کردند. سال گذشته 4 هزار 575 دانش‌آموز دختر و پسر پایه ششم مدارس استثنایی آموزش وضو و نماز را به‌صورت عملی فراگرفتند.

معاون یکی از چالش‌های بزرگ را انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی دانست و گفت: دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول مهم‌ترین دوران برای انتقال برای بزرگسالی است و بهترین راه برای انتقال، نقش دادن، تشکل دادن و آموزش زندگی گروهی به دانش‌آموزان است. سال گذشته در طرح هر مدرسه یک سرود 513 مدرسه با اجرای یک صورت اختصاصی شرکت کردند و در راستای طرح هر دانش‌آموز حداقل یک نقش نیز بیش از 19 هزار نفر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عضو حداقل یک تشکل شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: از ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی باید برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان عادی و شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نهایت استفاده را برد.

معاون وزیر مسابقات ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی را گامی برای خودباوری و هویت‌بخشی این دانش‌آموزان دانست و گفت: یکی از چالش‌های جدی جامعه گسست‌ها و تعارضات نسلی است که موجب بحران هویت، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه و سلامت اجتماعی می‌شود و فعالیت‌های ورزشی، علمی و هنری از جمله فعالیت‌های انسجام بخش و هویت آفرین است.

حسینی خواستار گسترش پویش‌های فرهنگی ورزشی شد و گفت: پویش کتاب‌خوانی خانوادگی که از جمله برنامه‌های سال جاری حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان است، یک برنامه انسجام بخش و هویت آفرین است که موجب انسجام بیشتر خانواده‌ها و ارتباطات بیشتر می‌شود.

وی افزود: پویش عاشورایان، جشنواره بازی‌های بومی محلی و برگزاری جشنواره‌های نشاط از جمله برنامه‌های هویت آفرین سال جاری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان گفت: در سال گذشته علی‌رغم شرایط کرونایی پوشش 98.8 درصدی برنامه سنجش و سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان محقق شد که باید از تمامی دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر کرد.

وی افزود: بازنگری و هنجاریابی مجدد آزمون ADOS، گسترش کمی و کیفی بانک جامع آزمون‌ها، تشکیل شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ها، انطباق و هنجاریابی آزمون توانمندی‌های شناختی و پیشرفت تحصیلی "وودکاک جانسون" ، ترجمه مجدد و هنجاریابی آزمون آمادگی تحصیلی، هنجاریابی آزمون آمادگی تحصیلی مایلر و تدوین سند جامع ارزیابی تشخیص زودهنگام از جمله فعالیت‌های قابل‌تقدیر حوزه سنجش در سال گذشته است.

حسینی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای و ویژه اظهار کرد: سال گذشته 60 میلیارد ریال بابت خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار