در گفت‌وگو با پانا:

صوفی: نتیجه انتخابات فرصت خوبی برای بازسازی جریان اصلاحات فراهم کرد

دوگانه اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبی باید از جریان اصلاحات رفع و افراد مورد پالایش قرار بگیرند/ اصلاح‌طلبان باید کم‌توجهی مردم نسبت به خود را در انتخابات آسیب‌شناسی کنند

تهران(پانا) - دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت قبلاً احزاب و نخبگان سیاسی بر مردم تأثیرگذار بودند، اما الان این مردم هستند که به نخبگان سیاسی پیام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
صوفی: نتیجه انتخابات فرصت خوبی برای بازسازی جریان اصلاحات فراهم کرد

علی صوفی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خوب ارزیابی کرد و به پانا گفت: «اصلاح‌طلبان به دلیل نارضایتی‌ها و قهر بخشی از جامعه پیش‌بینی می‌کردند که مشارکت چگونه خواهد شد. آرای خاکستری همیشه متعلق به جریان اصلاحات بوده است. بخش زیادی از اصلاح‌طلبان اما از سال 96 آسیب دیدند.»

اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را برای جلب نظر و جذب اعتماد مردم انجام دادند ولی نتیجه محقق نشد. جبهه اصلاحات به دلایل مختلف در دومرحله از معرفی آقایان مهرعلیزاده و همتی بعنوان کاندیدا سرباز زد و از آنان حمایت نکرد. بنابراین اصلاح‌طلبان درحال حاضر دیگر جایی در قدرت ندارند

استاندار پیشین گیلان یادآور شد: «متاسفانه در این سال‌ها هم تلاشی برای فهم پیام مردم انجام نشد و به تدریج سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات ریزش پیدا کرد.»

صوفی تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان باید فکری برای بازسازی سرمایه از دست رفته خود در جامعه می‌کردند و قابل پیش‌بینی هم بود که مردم به درخواست جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات کم‌توجهی می‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان باید کم‌توجهی مردم نسبت به خود را در انتخابات آسیب‌شناسی کنند، گفت: «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت خوبی را برای بازسازی و آسیب‌شناسی جریان اصلاحات به وجود آورده است. البته شرایط انتخابات 1400 با انتخابات 96 چرخش اساسی کرده است چراکه قبلاً احزاب و نخبگان سیاسی بر مردم تأثیرگذار بودند، اما الان این مردم هستند که به نخبگان سیاسی پیام می‌دهند.»

وزیر تعاون دولت اصلاحات تأکید کرد: «اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را برای جلب نظر و جذب اعتماد مردم انجام دادند ولی نتیجه محقق نشد. جبهه اصلاحات به دلایل مختلف در دومرحله از معرفی آقایان مهرعلیزاده و همتی بعنوان کاندیدا سرباز زد و از آنان حمایت نکرد. بنابراین اصلاح‌طلبان درحال حاضر دیگر جایی در قدرت ندارند و آن دوگانه اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبی در این نقطه قابل رفع خواهد بود.»

صوفی در این باره توضیح داد: «وقتی عده‌ای با نام اصلاح‌طلب وارد قدرت می‌شوند دیگر تعهدی نسبت به آرمان‌های اصلاح‌طلبی ندارند و می‌خواهند با قدرت هماهنگ باشند تا خودشان را در آنجا حفظ کنند و در مقابل به مردم و جریان وابسته بی‌توجه می‌شوند.»

استاندار پیشین گیلان گفت: «وجود عده‌ای با نام اصلاح‌طلبی در قدرت باعث تهدید جریان اصلاحات شد، اما چون که اصلاح‌طلبان دیگر در قدرت نیستند این طیف از افراد خود به خود پالایش خواهند شد که می‌تواند به باسازی جریان اصلاحات کمک کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار