صدور گواهی اشتغال به کارهای ۱۰ میلیاردی

تهران (پانا) - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره جاعلان مدارک اشتغال به کار و کشف ۱۰۰ فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت متهمان به بیش از ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری معترف شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۳۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور گواهی اشتغال به کارهای ۱۰ میلیاردی

به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان کرد: بیست و پنجم آذر ماه سال گذشته پرونده‌ای به دادخواهی یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه ۱۴ تهران با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد.

وی عنوان کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، شاکی قصد اخذ وام ازدواج را داشته که به دلیل نداشتن ضامن با مراجعه به فضای مجازی با فردی به نام مرتضی آشنا و پس از توافق اولیه مقرر شد، متهم در قبال ضمانت وام شاکی مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال از وی دریافت کند، مدارک ضمانت شامل گواهی کسر از حقوق منتسب به شرکت تعاونی، حکم کارگزینی شرکت به نام خود را در اختیار شاکی قرار دهد ولی شاکی با مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن مدارک می‌شود و شکایتی را طرح می کند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی به شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی، اشاره و ابراز داشت: در دوم خرداد ماه جاری پس از هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به همکاری با ۳ همدستش در صدور مدارک جعلی برای ضمانت وام معترف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سایر متهمان در عملیات های مستقل دیگری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی مدارک جعلی و مهرهای مربوط به نهادها دولتی و غیر دولتی کشف شد.

سرهنگ کنجوریان تصریح کرد: متهمان به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با همکاری یکدیگر معترف و اظهار داشتند به ازای ضمانت هر وام ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون ریال دریافت می کردیم.

این مقام پلیسی با بیان اینکه با بیان اینکه متهمان تحویل مراجعه قضائی شدند اعلام کرد: در این رابطه ۲۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار