مونسان پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت

تهران (پانا) - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی پیروزی ملت فهیم ایران اسلامی در انتخابات و انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری ایران اسلامی تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۹۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مونسان پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت

به‌گزارش میراث‌آریا، در پیام تبریک دکتر علی‌اصغر مونسان آمده است: برادر بزرگوار جناب آقای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری ایران اسلامی را تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی افزوده است: ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر از آزمون همدلی و همراهی سربلند بیرون آمدند و با بصیرت و اقتداری که شایسته آنان است در برابر هرگونه دستیازی بیگانگان ایستادگی کردند و اراده سیاسی و مردم سالارانه خویش را به منصه ظهور رساندند. بی‌تردید مردم آگاه این سرزمین حماسه پرور در سایه اتحاد و همبستگی، در تمام برهه‌های حساس، بهترین رویدادها را رقم زده‌اند و با انتخابی اصلح، در ترسیم آینده خود نقش آفرینی کرده‌اند.

مونسان تاکید کرد: ضمن شادباش این پیروزی شیرین به ملت همیشه در صحنه و انقلابی ایران، برای جنابعالی که از چهره‌های خدوم و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید در سایه عنایات پروردگار و توجهات حضرت ولیعصر(عج) استمرار توفیقات مسئلت دارم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) دیروز (جمعه ۲۸ خرداد) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و شخصیت های مختلف سیاسی، رقبای وی در این انتخابات و مقامات خارجی به وی تبریک گفتند. همچنین حسن روحانی رئیس‌جمهوری ظهر امروز در دفتر کار حجت الاسلام والمسمین سید ابراهیم رییسی در قوه قضاییه حضور یافت و انتخاب او را تبریک گفت.

این گزارش می افزاید، وزیر کشور دولت دوازدهم عصر شنبه در نشست خبری با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا، گفت: از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸/۸ درصد است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی مردم عزیز ما امانت‌دار دستگاه اجرایی و به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

او گفت: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و عبدالناصر همتی با دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر در رتبه چهارم قرار گرفت و بقیه آرا به عنوان آرا باطله ماخوذه ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار