وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

افزایش اکتشافات و شناسنامه‌دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ‌ها

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش اکتشافات در زمینه گوهرسنگ ها و شناسنامه دار شدن فعالیت در این حوزه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش اکتشافات و شناسنامه‌دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ‌ها

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم‌حسینی در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها با بیان این مطلب، افزود: در حوزه گوهرسنگ‌ها و جواهرات در مراحل ابتدایی کار هستیم و در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید فعالیت توسعه یابد.

انجام اکتشافات برای شناسایی ذخایر جدید گوهرسنگ‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که در حوزه معادن باید اکتشافات جدید برای شناسایی ذخایر گوهرسنگ ها انجام شود، تصریح کرد: ظرفیت های خوبی به خصوص در مناطق کویری (سمنان، کرمان و یزد و....) وجود دارد و ارتقاء اکتشافات معدنی باید در دستور کار واقع شود.

رزم حسینی همچنین بر انجام اکتشافات با برنامه زمان بندی مشخص و با مشارکت بخش خصوصی تاکید داشت.

مشارکت بخش خصوصی در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها

وی همچنین خواستار حضور و مشارکت همه جانبه تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها شد و گفت: بخش خصوصی محوریت کار را در دست بگیرد و دولت به عنوان تسهیل گر در صحنه حضور داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد: حوزه جواهرات نیز باید در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها وارد شود و با بخش گوهرسنگ ها ترکیب گردد. جواهرات طراحی، کیفیت و صادرات خوبی دارد.

رزم حسینی با بیان اینکه تولید طلا و نقره در وضعیت خوبی قرار دارد و روز به روز بهتر، از تشکل های مرتبط با صنعت جواهر آلات نیز خواست تا در این حوزه وارد شوند.

استفاده از منابع طرح تام تا 500 میلیارد تومان برای ارتقاء صنعت گوهرسنگ

وی افزایش سهم اشتغال را از چشم اندازهای خوب این حوزه دانست و گفت: از منابع طرح تام به عنوان تسهیلات تا ۵۰۰ میلیارد تومان می توانیم در اختیار ارتقاء این صنعت به ویژه برای کارگاه‌های کوچک گوهر سنگ ها قرار بدهیم.

وزیر صمت همچنین یادآوری کرد: کارگاه‌های کوچک گوهر سنگ در نیشابور، شهربابک و قزوین ظرفیت‌های خوبی به وجود آورده‌اند.

رزم حسینی در پایان تأکید کرد: در حوزه مجوزها برای کارگاه‌های کوچک این صنعت باید تسهیلگری انجام شود و فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها دارای لیسانس، شناسنامه و استاندارد تعریف شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار