حسینی خبر داد

فعالیت ۲۴ ساعته پایگاه‌های مجهز به اتاق آگوستیک سنجش نوآموزان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرای طرح سنجش را برای نوآموزان یک گام مهم در جهت ارتقای عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۳۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۴ ساعته پایگاه‌های مجهز به اتاق آگوستیک سنجش نوآموزان

سیدجواد حسینی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان که صبح امروز 30 خردادماه در دبستان استثنایی دخترانه رجائیه منطقه 15 برگزار شد با بیان اینکه امروز طرح سنجش در سراسر کشور افتتاح می‌شود اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها و در زمینه آمادگی تحصیلی فعالیت دارد.

وی افزود: برنامه سنجش یکی از فراگیرترین، پرحجم ترین و مستمرترین برنامه تشخیصی است که به عنوان سرمایه ملی به حساب می‌آید. این برنامه کاربردی است زیرا در عرصه سلامت فعالیت دارد.

حسینی این برنامه را یک گام بسیار مهم در جهت ارتقای عدالت آموزشی دانست بیان کرد: جایدهی مناسب دانش‌آموزان با طیف‌های مختلف از سوی این برنامه صورت می‌گیرد‌.

معاون وزیر ادامه داد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۷ گروه تحت آموزش و پرورش استثنایی هستند که باید ۳ گروه دیگر همراه این افراد باشد. افزایش کیفیت تحصیلی و سلامت مستلزم مداخلات به هنگام است که اولین گام آن تشخیص و غربالگری است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال ۹۸ هدفگذاری ۹۷.۶ درصد پوشش را داشتیم در سال ۹۹ نیز ۹۹.۸ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش بودند و امسال ۹۹ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد در هر استان یک پایگاه آگوستیک 24 ساعته و به صورت دائمی راه اندازی کردیم شورای آزمون‌ها و پایگاه جامع آموزش را تشکیل دادیم و غربالگری حدود ۶۰۰ هزار پیش دبستانی را امسال خواهیم داشت.

حسینی گفت: در سال جدید ۷۷۵ مرکز مشکل ویژه یادگیری داریم در ۵ استان مشکلات دانش‌آموزان را شناسایی می‌کنیم حرکات اصلاحی، پردازش شنیداری و فرایند ارزیابی اضافه شده همچنین سمعک و کاشت حلزون در دستور کار است.

معاون وزیر خبر داد امسال یک میلیون نفر به جمعیت اضافه می‌شوند؛ لذا ۱۳ اقدام سال‌های گذشته را داریم تعداد پایگاه‌ها زیاد شده و زمان سنجش یک ساعت روزانه زیاد شده است.

وی افزود: ۵ میلیارد برای ضدعفونی پایگاه‌ها اختصاص پیدا کرده است و اتاق انتظار نیز برای والدین درنظر گرفته خواهد شد. امسال ۷ مرکز جامع خدمات تشخیصی و مشاوره ای داریم که در هر استان کار سنجش را انجام می‌دهد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: سازمان تعلیم و تربیت را شکل دادیم تا توانایی حرکتی بچه‌ها را دریابیم. توانایی و سواد خواندن و نوشتن کودکان ما با تکرار انجام می‌شود اما سواد حرکتی با حرکت ادراک خواهد شد.

وی افزود: اگر سواد حرکتی کودکان افت پیدا کند در طول عمر او مشکل به وجود می‌آید و نمی‌تواند زندگی روزمره خود را بگذراند. پیش بینی داریم در هر استان ۵۰۰ نفر را مورد سنجش قرار دهیم تا در سال‌های آتی این موضوع پیشرفت پیدا کند.

به گزارش پانا، پیش از ظهر امروز، آئین افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، با حضور محسن حاجی میرزایی در دبستان استثنایی رجائیه در منطقه ۱۵ تهران، برگزار شد.

بر این اساس وزیر آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف مرکز سنجش بازدید و از نزدیک در جریان مراحل مختلف سنجش قرار گرفت.

شایان ذکر است سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله آزمون تعادل آزمون‌های هماهنگی‌های بینایی حرکتی، آزمون پلانک، ازمون چابکی در مراکز سنجش انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار