رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور:

آمادگی برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و مشارکتی در کشور را داریم

تهران (پانا) - رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور با بیان اینکه هیات‌های بازرسی وزارت کشور آمادگی کامل در برگزاری انتخابات پیش‌رو را دارند، گفت باید با محور قراردادن قانون تلاش کنیم انتخاباتی سالم، قانونی و مشارکتی در کشور برگزار شود.

کد مطلب: ۱۱۹۲۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و مشارکتی در کشور را داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی طالبی در همایش بزرگ شبکه بازرسان ویژه و هیات های استانی و شهرستانی که به صورت ویدئوکنفرانسی در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه هیات های بازرسی باید با آمادگی کامل در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، افزود: در جلسه امروز آخرین آمادگی استانی و شهرستانی در بخش هیات‌های بازرسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طالبی با تشریح اینکه هیات های بازرسی وظیقه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارند، گفت: هیات های بازرسی به عنوان ناظران حسن اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات، مسئولیتی سنگین بر دوش دارند و هرگونه موارد نقض قانون و تخلف دستگاهها، نامزدها و عوامل شعبه را به مراجع ذیصلاح اعلام کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: حضور به موقع و متعهدانه بازرس در شعب اخذ رای امر ضروری است و باید با حس مسئولیت و وظیفه شناسی در اجرای صحیح و درست روندهای قانونی در روز رای گیری فعال باشند.

طالبی با تاکید بر اینکه بازرسان انتخابات باید اشرافیت کامل و کافی به قوانین انتخابات داشته باشند، اظهارکرد: در شهری مثل تهران چهار انتخابات مختلف برگزار می شود و برای همین بازرس انتخابات باید آگاهی لازم از همه قوانین انتخابات را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بازرسین همچنین باید یک روز قبل از انتخابات در محل ماموریت شان جهت ارزیابی دقیق از شرایط و اوضاع و احوال انتخاباتی حضور داشته باشند.

رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از هیات های بازرسی خواست: اطمینان لازم از تنظیم دقیق صورتجلسات آراء در فرمانداری و همچنین ورود اطلاعات در سامانه جامع انتخابات داشته باشند.

موضوع معرفی بیشتر سامانه انتخاب ایران از دیگر محورهای مورد اشاره طالبی در همایش امروز بود و در این خصوص گفت: بازرسان در جهت معرفی بیشتر این سامانه به مردم عزیز کشورمان تلاش کنند.

رییس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور همچنین به موضوع مهم این دوره از انتخابات یعنی مساله بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به تداوم شیوع این بیماری مقرر شده که عوامل هلال احمر و وزارت بهداشت بر رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در شعبه های اخذ رای نظارت داشته باشند.

طالبی در ادامه به موضوع مهم مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق قانون انتخابات، وزارت کشور مجری امر انتخابات است و مسئولیت مستقیم در موضوع مشارکت ندارد، اما هر کدام به عنوان شهروند دلسوز وظیفه توصیه و دعوت مردم را برای رای دادن داریم.

وی گفت: مسئولیت اصلی وزارت کشور برگزاری انتخاباتی امن و سالم است اما با این حال دغدغه مشارکت را هم به عنوان موضوعی ملی و کشوری دارد.

طالبی با بیان اینکه در این شرایط خطیر باید همه تلاش ها معطوف به تحقق اصل مشارکت حداکثری در انتخابات گردد، تصریح کرد: بازرسان انتخابات کشور به سهم خود به تشویق مردم برای حضور در انتخابات به عنوان مساله ای ملی اقدام کنند.

وی در این خصوص گفت: افزایش مشارکت، زمینه را برای تقویت انسجام و اتحاد بیشتر بین نظام و مردم در جامعه فراهم می سازد.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد: امید بر این است که در جمعه هفته پیش با حضور همدلانه مردم انتخاباتی پرشور، مشارکتی و در شان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار