ظهور بیماری جدید در سایه کرونا

تهران (پانا) - در حالی که کرونا همچنان در انگلیس جولان می‌دهد، خبر‌ها از بروز یک بیماری تهدیدآمیز جدید در این کشور حکایت دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ظهور بیماری جدید در سایه کرونا

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از نیویورک پست، در حالی که کرونا همچنان در انگلیس جولان می‌دهد و گونه جدید دلتای این ویروس در این کشور در موارد ابتلای بیشتر مبتلایان مشاهده شده، این کشور با تهدیدی جدید مواجه است؛ بیماری که «آبله میمون» نام دارد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی دو مورد از موارد بسیار واگیردار این بیماری، اکنون در انگلیس به تأیید رسیده است. به نظر می‌رسد این بیماری در ماه مه بوسیله یک مردی که در ایالت دلتای نیجریه زندگی و کار می‌کرده، به انگلیس آورده شده است.

این مرد زمانی که وارد انگلیس شد در تاریخ ۱۰ مه تحت قرنطینه قرار گرفت. او از ناحیه صورت دچار بثورات و جوش‌های پوستی شد. این بیمار برای ۱۰ روز خود را قرنطینه کرد و به دنبال مراقبت‌های پزشکی برای تسکین نشانه‌های این بیماری بود و در نهایت در تاریخ ۲۳ مه در بیمارستان بستری شد.

بر پایه گزارش سازمان بهداشت جهانی این مرد یک عضو خانواده‌ای را نیز مبتلا کرد. هر دو بیمار اکنون در وضعیتی پایدار به سر می‌برند و در حال بهبودی هستند.

گفتنی است آبله میمون سبب می‌شود تا جوش‌های تاول دار و پر از چرک روی بدن رشد کند. در حالی که دیدن این بیماری معمولا نگران کننده و ناخوشایند است؛ اما معمولا این بیماری کشنده نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار