خنیفر خبر داد

ورود ۷۷ هزار معلم جدید به مدارس در مهر ۱۴۰۰

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، گفت در مهرماه سال 1400،  حدود 77 هزار نفر معلم فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان، به کلاس درس خواهند رفت.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود ۷۷ هزار معلم جدید به مدارس در مهر ۱۴۰۰

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر، در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهیدرجایی، برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان تنها در مقام تربیت کننده نیروی انسانی است، و برنامه ریزی برای این نیروها، باید لزوماً از سوی وزارت آموزش و پرورش و در قالب برنامه ریزی رشته ای، جنسیتی و استانی، طی بازه های زمانی 5، 10، 20، 50 و 100 ساله صورت گیرد.

وی افزود: خانواده ها باید بدانند که گزینش و استخدام و تغییر روندها در جذب دانشجومعلمان در مواردی مانند نسبت های جنسیتی، تعلقات مذهبی و ... توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد و در اختیار دانشگاه فرهنگیان نیست.

خنیفر با اشاره به تغییرات سن پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان، گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، سن پذیرش دانشجو معلمان در دوره لیسانس 35 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و دکتری 45 سال تعریف شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تفاوت فاحش بین نیروی انسانی بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی ) و نیروی انسانی مورد نیاز این دستگاه، تصریح کرد: 4 روش برای کاهش فاصله بین نیروی انسانی جذب شده و نیروهای خارج شده، پیشنهاد شده است که عبارتند از؛ تداوم دوره های کارشناسی پیوسته با ظرفیت سالانه 2 هزار نفر. تداوم دوره های مهارت آموزی با ظرفیت سالانه 40 تا 50 هزار دانشجو تا سال 1403 . پذیرش دانشجویان با مدرک کارشناسی از سایر دانشگاه ها و ارائه مدرک کارشناسی ارشد رشته ای در دانشگاه فرهنگیان ؛ و راه اندازی دوره های کاردانی آموزش ابتدایی تا سال 1403.

خنیفر مواجهه شدن با کمبود شدید معلم، محدودیت در فضا و امکانات و رشد مهارت آموزی از 2900 نفر در سال 94 به 70 هزار نفر در سال 1400 را از علل تأسیس مراکز آموزشی مهارت آموزی(ماده 28) دانست و بیان کرد: این مراکز به صورت موقتی و برای جلوگیری از تراکم و شلوغی پردیس ها تاسیس شده اند که با رفع نیازهای آموزش و پرورش، این مراکز تعطیل شده یا تغییر کاربری خواهند داد.

وی گفت: خوشبختانه با فعالیت های انجام شده، قادر خواهیم بود در مهرماه سال 1400، حدود 77 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان را به عنوان معلم، در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا در کلاس های درس، مشغول به فعالیت شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان، در پایان گفت: تا به امروز دو بار موفق به بازنگری در موارد درسی دانشگاه فرهنگیان شده ایم. این بازنگری برای بار اول، در سال 95 و برای بار دوم با فاصله 3 سال، در سال 98 صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار