در نشست قطبی تبیین بازمهندسی تشکیلات پیشتازان در مشهد عنوان شد:

تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، مبتنی بر اسناد بالادستی بازمهندسی شده‌ است

مشهد(پانا)- قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در نشست قطبی تبیین بازمهندسی تشکیلات پیشتازان دانش‌آموزی کشور در مشهد ضمن تاکید بر ضرورت و لزوم بازمهندسی گفت نسخه بازمهندسی سازمان دانش‌آموزی، ترجمان علمی و عملی اسناد بالادستی چون سند تحول بنیادین، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است،

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، مبتنی بر اسناد بالادستی  بازمهندسی شده‌ است

اسماعیل بحری‌زاده، در این نشست که صبح امروز در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد، گفت: یکی از آزمون های سخت مردم جمهوری اسلامی ایران انتخابات ۲۸ خرداد است. همیشه بین افکار مختلف اختلاف نظر و اخنلاف سلیقه وجود دارد، اما یکی از اصول انقلاب تبعیت از ولی، رهبر و امام جامعه است و هر چه گلایه و اختلاف داشته باشیم را کنار می گذاریم و فصل الخطاب را رهبری می دانیم. شهید سلیمانی قسم یاد می کنند و یکی از شئون عاقبت بخیری را ارتباط قلبی و دلی با رهبری عزیز می داند. مقام معظم رهبری هم برحضور حداکثری پای صندوق های رای تاکید دارند.

وی گفت: ما هم به نوبه خود برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای تلاش می کنیم تا انشاالله از این آزمون مهم و سخت رو سفید و سربلند بیرون بیاییم.

بحری‌زاده ادامه داد: هر تشکیلات و سازمانی که رسالت، فعالیت و برنامه خاص خود را دارد بعد از گذشت حدود 20 سال نیاز به با مهندسی و بازنگری دارد که اگر این مهم انجام نشود نمی تواند با نیازهای روز جامعه پیش برود و پاسخگو باشد.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: از سال ۷۸ تا الان ۲۲ سال از تاسیس سازمان دانش آموزی می گذرد که در این مدت سه سند مهم بالادستی سند تحول بنیادین، سیاست های بالا دستی ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است. بنابراین سازمان دانش‌آموزی از این قاعده مستثنی نیست و باید بعد از ۲۲ سال خود را با شرایط روز هماهنگ کند که بتواند در شرایط روز رقابت کرده و برنامه هایش را دنبال کند.

بحری‌زاده گفت: برای تحقق این مهم باید کاری انجام می دادیم و جراحی انجام می شد. امروز تشکیلات دانش آموزی، پیشتازان مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا مبتنی بر اسناد بالادستی باز مهندسی شده است، هم نشاط و پویایی خود را حفظ کرده و هم سرزنده به حیاط تشکیلاتی خود ادامه می‌دهد.

قائم‌مقام معاون‌وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: برای اولین بار سند تحول بنیادین به عنوان یک مبنا قرار گرفت، یک واژه مشترک که هم در سند تحول و بیانیه گام دوم است، هم تمدن نوین انقلاب اسلامی است که به عنوان قله و چشم انداز معرفی می شود.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحقق اهداف انقلاب اسلامی 5 مرحله دارد، مرحله اول انقلاب اسلامی است که در سال ۵۷ به پیروزی رسید و مثل یک رود جاری است و با برچیدن پلیدی ها و ناکارآمدی ها و جایگزین کردن آن با خوبی ها و کارآمدی ها و پدیده های مطلوب ادامه دارد. دومین مرحله تشکیل نظام اسلامی است که با هدایت امام خمینی (ره) و رأی قاطع مردم به جمهوری اسلامی و قانون اساسی شکل گرفت. سومین مرحله دولت اسلامی نامیده شده است که باید تمام فعالیت‌های صورت گرفته در ارکان و نهادهای مدیریتی کشور بر اساس الگوهای اسلامی باشد و به نظر می رسد اکنون در میانه‌ مرحله‌ سوم قرار داریم. چهارمین مرحله نیز شکل گیری جامعه اسلامی است. مرحله نهایی اهداف انقلاب اسلامی نیز، تحقق «تمدن نوین اسلامی» است که البته منظور از شکل گیری تمدن نوین اسلامی، به معنای کشورگشایی نیست بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملت‌ها از اسلام است.

بحری‌زاده تاکید کرد: در این بازمهندسی، تشکیلات پیشتازان نماد، نشان و علائم دارد و هیچکدام از نشان ها شبیه تشکل های دیگر نیست. این بازمهندسی ترجمان علمی و عملی اسناد بالادستی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار