به مناسبت ولادت حضرت معصومه و روز دختر

دختران نماد آراستگی و متانت در خانواده هستند

کرج (پانا)- تمام عشق و احساسات لطیف درون اوست، کسی که خنده‌های خدا در آن نهفته است، وقتی حضور دارد آسودگی خیال می‌بخشد، چراغ خانه را نورانی‌تر کرده و محبت با او جلوه‌ دیگری دارد. آری، نامش دختر است. موجودی که وصف ناپذیر و زیباست.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دختران نماد آراستگی و متانت در خانواده هستند

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ مصادف شده با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر. حضرت معصومه در ۱ ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری متولد شد. نام ایشان را پدرشان امام هفتم شیعیان معصومه نهاد و آن‌را مظهر پاکی دانست. حضرت معصومه همیشه همراه و یاور پدر و برادرش امام رضا(ع) بود و مانند مادری دلسوز با آنها رفتار می‌کرد.
دختر؛ کسی که اگر در خانه باشد به تمام اعضای خانواده آرامش‌خاطر هدیه می‌کند و با اراده‌اش هر ناممکنی ممکن می‌شود.

وقتی نگاهش به پدر می‌افتد غم ها و خستگی های آن را از یاد می‌برد و با وجودش لذت می‌بخشد. به گفته پیامبر اعظم، بهترین فرزندان شما، دختران هستند. ائمه اطهار هم به وجود دختران افتخار می کردند و دختر را لبخند خدا می‌نامند.

خداوند احساسات زیبای خود را در دل دختر دمیده تا مرهم دردی باشد برای دیگران. مانند حضرت معصومه که مایه‌ آرامشی برای پدر و برادرش بود.

دختران همیشه حضور پررنگی در جامعه داشته‌اند و با افتخارآفرینی‌هایشان ایران مارا سربلند کرده اند پس همیشه باید قدردان همه دختران و بخصوص دخترانی باشیم که با حضورشان اتفاق‌های خوب رقم می‌زنند.

روز ولادت حضرت معصومه (س) بنابر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد فرهنگسرای دختران به نام دختران سرزمین ثبت شده و به منظور افزایش کار جمعی و حضور پررنگ دختران در جامعه دارای اهمیت است.

همچنین ۱۱ اکتبر میلادی مصادف با ۲۰ مهر روز جهانی دختران (دختربچه ها) است که از سال ۲۰۱۲ توسط سازمان ملل نامگذاری شده و هدف از این کار فرصت اجتماعی، بهبود سلامت تغذیه دختران و رفع نابرابری‌ها است.
قدر دختران را بدانیم و آنها را تکریم کنیم زیرا دختران نماد زیبایی و آرامش خانواده هستند.

خبرنگار؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار