آغاز به کار دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم

تهران(پانا) - دبیرخانه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با هدف هم افزایی ظرفیت ها جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر تهران آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دبیرخانه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، با هدف هم افزایی ظرفیت ها جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شامل سه بخش خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای، ابتکارات جامعه محور در کانون مفتح شهر تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی با اعلام این خبر اظهار کرد: دهمین دوره «جشنواره نوجوان سالم» با مشارکت حدود ۱۰۰،۰۰۰ نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دوره دوم ابتدایی و دوره متوسطه، در موضوعات: شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بهداشت روان و با محورهای: سلامت روانی - اجتماعی و سبک زندگی و پیشگیری از گرایش به دخانیات و پیشگیری از گرایش به مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت اجرا شده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در کمیته اجرایی دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم شهر تهران در مورد آسیب‌های اجتماعی متعدد با توجه به پیچیدگی جوامع در شرایط امروز افزود: فروانی آسیب ها متفاوت است هر سال آسیب های نوپدید شناسایی می‌شوند. ضرر آسیب‌های ناشی از اعتیاد و مشکلات اجتماعی در رابطه با خود فرد و‌ جامعه از نقش بسزایی برخوردار است و مانع پیشرفت‌های افراد در جامعه و نهایتا کشور خواهد شد و باید در نظر داشت، در ‌خانواده‌هایی که روابط و تربیت فرزندان بر حول اصول تربیت سالم و پیگیری علاقه‌های فردی و دوستی با افراد سالم و بها دادن به ارزش‌های معنوی می‌چرخد می‌توان، از آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی پیشگیری کرد.

شایان ذکر است تیموری فرد از حوزه ستادی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ضمن حضور در جلسه گفتند: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به دلیل تهدید سلامت، هویت و تربیت دانش‌آموزان، از جمله دغدغه‌های اولویت‌دار است که آموزش‌وپرورش اهتمام همه جانبه‌ای را برای پیشگیری، کنترل و کاهش آن در سطح مدارس، انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار