مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

تکمیل ۸۴ طرح نوسازی مدارس سمنان ۳.۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ پروژه آموزشی برای استان سمنان در حال ساخت است، گفت تکمیل ۸۴ طرح ناتمام استان شامل ۶۵۱ کلاس درس با ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل ۸۴ طرح نوسازی مدارس سمنان ۳.۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

سعید هژبری، در آئین افتتاح دبیرستان دوره اول شهید دکتر مصطفی چمران واقع در شهرک مهر سمنان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، با عنوان این مطلب که پروژه‌های آموزشی استان با ۶۵۱ کلاس درس و ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته می‌شوند، ابراز کرد: طبق برآوردهای به‌عمل‌آمده با اتمام این پروژه‌ها ۱.۲۵ مترمربع سرانه فضای آموزشی در استان اضافه می‌شود و این سرانه در استان به عدد ۸.۳۳ که عدد استاندارد است، نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ گام مهم در راه نوسازی و تجهیز مدارس برداشته شده است، گفت: گام اول، به روزرسانی استانداردها و توجه ویژه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ساخت پنج مجتمع آموزشی در استان آغاز شد، ابراز کرد: امروز مجتمع‌های آموزشی بر مبنای استانداردهای مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی‌ها ساخته می‌شود که بیشترین حفاظت از محیط زیست به عمل آید.

هژبری از مکان‌یابی مدارس به عنوان طرحی بزرگ و ارزشمند نام برد و گفت: سمنان، یکی از چهار استان آزمایشی این طرح است و بیشترین مکان یابی در این استان انجام شده است.

وی بابیان اینکه در استان سمنان طی سال ۹۸ تمامی مدرسه‌های خشتی و گِلی برچیده و بخاری‌های نفتی نیز طی سال ۹۷ جمع‌آوری شدند، تصریح کرد: ۹۷ درصد مدارس استان از بخاری‌های گازی زدوده شدند که تا پایان سال این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بااشاره به اینکه از خدمات دانشگاه‌های بزرگ برای داشتن نگرش جدید در معماری ساخت مدارس بهره‌گیری شده است، افزود: بر این اساس هر ۲ سال یک همایش معماری مدرسه ایرانی برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده در استان‌ها اجرا می‌شود. البته بیشترین اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز برای تحقق عدالت اجتماعی در حوزه آموزشی، به مدارس در مساکن مهر تخصیص‌یافته است.

هژبری با عنوان این مطلب که موردی که امسال در دستور کار استان سمنان قرار دارد، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق محروم است، گفت: از آنجایی که نقش فضای مدرسه بر قدرت یادگیری دانش‌آموزان انکارناپذیر است و بی‌شک معماری و هویت بنای مدرسه بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تاثیر مستقیم دارد؛ تلاش بر این است که امسال هیچ طرح جدیدی مگر در شرایط خاص آغاز نشود و اولویت، اتمام طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد.

وی افزود: ایجاد فضای باز، فضای سبز و فضای ورزشی و استفاده از سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در کلاس‌های درس اهمیت بالایی دارد و اولویت است. البته به منظور رعایت عدالت اجتماعی، مدارس شهری و روستایی در استان سمنان کیفیت مشابه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار