رئیس ‌اداره فرهنگی ‌و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

اوقات‌فراغت‌تابستان 1400 با طرح«تابستان و تربیت»

اصفهان (پانا) - رئیس ‌اداره فرهنگی ‌و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌اصفهان اعلام‌کرد از 29 خرداد، طرح اوقات‌فراغت تابستان با عنوان«جشنواره تابستان و تربیت، توت فرهنگی» در قالب ۱۰ هفته برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اوقات‌فراغت‌تابستان 1400 با طرح«تابستان و تربیت»

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری با اشاره به برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستان از فروردین ماه سال جاری با برگزاری جلسات ستاداستانی و دعوت از نهادها و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و دستگاه‌های بیرونی گفت: اوقات فراغت از مهم‌ترین و دلپذیرترین اوقات انسان با سه کارکرد شادی و نشاط، تفریح و سرگرمی و از همه مهمتر زمینه رشد و شکوفایی استعداد و تکوین شخصیت است.

وی افزود: به همین منظور برای تابستان جاری و با در نظر گرفتن ادامه شرایط شیوع ویروس کرونا طراحی جشنواره توت فرهنگی در قالب ۱۰ هفته و ۷۰ روز برنامه‌ریزی شده است که هر هفته مطابق با مناسبتی که در آن است برنامه‌هایی پیش بینی که در دو محور آموزش و سرگرمی و تفریح دنبال می‌شود، محور اول آموزشی است، اگر شرایط کرونا اجازه دهد و وضعیت قرمز نباشد در مراکز پرورشی و پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در محور آموزش موارد معرفتی و قرآنی به وسیله اداره قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش و ۴۸ دارالقرآن در سطح استان انجام می‌شود، آموزش‌های فرهنگی و هنری با همکاری ۸۵ کانونهای فرهنگی و تربیتی و آموزش‌های علمی و پژوهشی به وسیله ۴۴ پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: آموزش مهارت‌های ورزشی به وسیله معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در کانون‌ها و سالن‌های ورزشی برگزار خواهد شد و متولی آموزش‌های مهارتی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هستند، آموزش‌های تشکیلاتی با فعالیت تشکل‌های دانش آموزی از جمله سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش آموزی و جمعیت هلال احمر در طول ۱۰ هفته انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در شرایط کرونا وضعیت به گونه‌ای است که امکان حضور فیزیکی نیست و به صورت نیمه حضوری و با رعایت پروتکل‌ها تعداد محدود پنج تا ۱۰ نفر از دانش آموزان در فضای آزاد هستند و برنامه‌ها از طریق کانال‌های اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت پرورشی به اطلاع دانش آموزان علاقمند رسانده می‌شود.

وی در مورد نحوه ثبت‌نام دانش آموزان گفت: سامانه همگام یک سامانه ثبت نامی است که دانش‌آموزان باید از ۱۵ تا آخر خردادماه کلاس‌ها را انتخاب کنند و عمده آموزش‌ها از اول تیرماه و از طریق شبکه شاد است.

شکری خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های شبکه شاد با وزارت آموزش و پرورش است و بخشی هم استانی، منطقه‌ای و پایگاهی است که در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان‌هاست و متناسب با امکانات و شرایط خانواده‌ها و دانش آموزان کلاس‌ها به صورت حضوری و نیمه‌حضوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم به کلاس‌ها تنوع دهیم و قرار است دستگاه‌های اجرایی در این برنامه به آموزش و پرورش کمک کنند، برگزاری جنگ‌های شادمانه و مسابقات کتابخوانی و بازی‌های رایانه‌ای هم پیش‌بینی شده است، ایجاد تنوع در بخش تفریح، شادی و پوشش اوقات فراغت مدنظر است تا مطابق همه سلیقه‌ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار