تصویب حق انتقال توسعه در کمیسیون ماده 5

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تصویب طرح موضوعی حق انتقال توسعه (TDR) در کمیسیون ماده پنج خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب حق انتقال توسعه در کمیسیون ماده 5

محمد سالاری در سیصدمین جلسه شورا ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی آتش نشانان در مهار آتش سوزی پالایشگاه تهران و تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور، از تصویب کلیات طرح موضوعی حق انتقال توسعه (TDR) خبرداد وگفت: لازم می دانم از اعضای محترم کمیسیون ماده پنج تهران و همکارانم در شورای شهر تشکر کنم که با تلاش و همراهی آن ها، بالاخره پس از سال ها پیگیری و برگزاری صدها جلسه کارشناسی، کلیات اجرای یکی از مهم ترین طرح های موضوعی طرح جامع شهر تهران یعنی حق انتقال توسعه (TDR) برای جبران عدم النفع بسیاری از شهروندان عزیز تهرانی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان که املاک آن ها در محدوده هایی از شهر تهران، از جمله بافت تاریخی یا باغ ها قرار دارد، نمی توانستند حقوق مکتسبه خود از طرح های شهری و طرح تفصیلی را بگیرند و دچار عدم النفع می شوند. برای رفع این مشکل، دولت می بایست طی سال های گذشته لایحه ای را ارائه می داد و در دولت و مجلس به تصویب می رسید اما متاسفانه علی رغم پیگیری ها مکرر، به سرانجام نرسید.

سالاری ادامه داد: شورای شهر و شهرداری تهران در این دوره برای جبران عدم النفع صاحبان املاک و اراضی واقع در بافت تاریخی و یا افرادی که نسبت به ایجاد باغ اقدام کرده اند، موضوع حق انتقال توسعه (TDR) را پیگیری کرد و نهایتا روز گذشته با حمایت اعضای کمیسیون ماده پنج، تصویب شد و امیدواریم بزودی اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار