در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛

برای اولین بار برنامه سند تحول بنیادین به صورت سامانه‌ای اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای اولین استان اقدام به اجرای سندتحول بنیادین در سامانه تحت وب کرده است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برای اولین بار برنامه سند تحول بنیادین به صورت سامانه‌ای اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو با بیان این خبر گفت: با تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راهی کارآمد، متوازن، شفاف و دقیقی در پیش روی آموزش و پرورش قرار گرفت تا با برنامه ریزی عملیاتی مبتنی بر این سند اهداف متعالی تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی ایرانی تحقق یابد.

او افزود: از آغاز تدوین سند تا به امروز، فرآیند اجرایی شدن و تحقق آن به دلایل مختلف در فراز و نشیب و اعمال سلیقه‌های گوناگون بوده است.

بهارلو عدم آگاهی همه مسئولان آموزش و پرورش از ستاد تا مدرسه و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط در اجرای سند تحول را از مهمترین عوامل در اجرای ناقص و مورد انتظار دانست و بر ضرورت آگاهی بخشی، تبیین اهداف و همسویی همه جانبه ارگان‌های مربوطه تأکید کرد، به صورتی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: عامل مهم دیگر، در دسترس نبودن آن برای عموم است که در این راستا، آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای اولین استان اقدام به اجرای این سند در سامانه تحت وب کرده است، از این رو همه عوامل از ستاد گرفته تا مدرسه با مراجعه به این سامانه به محتوا و برنامه های سند تحول دسترسی خواهند داشت و برای تسهیل این امر اپلیکیشن آن نیز طراحی و اجرا شده است.

بهارلو، یکپارچه شدن برنامه عملیاتی از ستاد تا مدرسه، تسریع در انتشار برنامه و جمع آوری گزارشات، حذف نسخ چاپی و صرفه‌جویی اقتصادی، حذف گزارشات مقطعی بدون مستندات، ارائه گزارشات لحظه‌ای را از اهداف اجرای سامانه‌ای برنامه سند تحول بنیادین برشمرد که با استفاده از آن روند نظارت و ارزیابی برنامه و چگونگی تحقق آن تسهیل و تسریع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار