بهبود دامنه وزن طبیعی دانش آموزان اردبیلی

اردبیل(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل از بهبود 4 پله ای دامنه وزن طبیعی دانش‌آموزان این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بهبود دامنه وزن طبیعی دانش آموزان اردبیلی

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین، با اشاره به اهداف پروژه کوچ، گفت: ترویج سبک زندگی فعال و سالم و ترغیب داشتن وزن متناسب در بین دانش آموزان از جمله اهدافی است که در این پروژه دنبال می شود.

او ارتقا سطح آگاهی و دانش کلیه ذینفعان به ویژه مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین را در اجرای هر چه بهتر این پروژه مهم عنوان کرد و گفت: بهبود سلامتی و افزایش توانمندی جسمی و حرکتی نسل امروزی جزو ماموریت های امروز معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان در ادامه غربالگری و تعیین BMI صد در صد دانش آموزان قبل و بعد از اجرای طرح، کاهش دانش آموزان دارای اضافه وزن به میزان 3 درصد، تغییر الگوی تغذیه دانش آموزان به میزان 15 درصد در سال تحصیلی 1400-99و ... را نیز از اهداف کمی پروژه کوچ عنوان کرد.

به گفته صاحب قد و وزن دانش آموز در دو مرحله سنجش اولیه (پیش آزمون) و سنجش ثانویه (پس آزمون ) اندازه گیری شده و در سامانه سناد ثبت شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام یافته در خصوص پروژه کوچ اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بصورت مجازی (طناب زنی،نقاشی، عکاسی،داستان و...)، معرفی کانال های فضای مجازی وزارت متبوع، تشکیل گروه‌های مجازی مختلف استانی و شهرستانی در راستای اطلاع رسانی دقیق و به موقع، بارگذاری کلیپ های وزارتی، محتواهای تولید شده توسط همکاران در سطح استان در شبکه های مجازی جهت استفاده کلیه همکاران و اولیاء دانش آموزان و... از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه در این پروژه 100 درصد دانش آموزان ارزیابی و غربالگری شده و 97.42درصد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: برای تعداد 21285 نفر از همکاران و عوامل اجرایی پروژه درسه مرحله به مدت 42 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت برگزار شده است.

به گفته صاحب دانش آموزان پس از غربالگری (لاغر و چاق) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به مراکز بهداشت و درمان بویژه در روستاها معرفی شده اند.

او با ارائه نمودار مقایسه دانش آموزان در دامنه وزنی به تفکیک استان ها گفت: استان اردبیل در دامنه لاغر و خیلی لاغر در بین 32 استان کشور، در رتبه 32 قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان گفت: استان اردبیل در دامنه وزن طبیعی نیز از رتبه 24 در سنجش اولیه به رتبه 20 در سنجش ثانویه ارتقا پیدا کرده است.

صاحب اضافه کرد: در دامنه اضافه وزن نیز استان اردبیل رتبه 4 را در سنجش اولیه و رتبه 5 را در سنجش ثانویه در بین 32 استان کشور به خود اختصاص داده است که این نشان از تلاش همکاران و همکاری والدین و دانش آموزان را دارد.

به گفته او رتبه استان در دامنه چاقی از رتبه 9 در سنجش اولیه به رتبه 10 در سنجش ثانویه دربین 32 استان کشور بهبود پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار