بازدید رئیس مجلس از پروژه‌های عمرانی استان ایلام

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در مزار شهدای گمنام شهر ایلام به صورت مستقیم با جمعی از اهالی این شهر گفت‌وگو و در جریان برخی مسائل و مشکلات مردم شهر ایلام قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۹۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رئیس مجلس از پروژه‌های عمرانی استان ایلام

محمدباقر قالیباف امروز در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام با حضور در بهشت رضای شهر ایلام بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و فاتحه قرائت کرد و با اهدای گل به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

در حاشیه این بازدید، مردم با حضور در مزار شهدا به صورت مستقیم و بدون واسطه با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

یکی از بازنشستگان نیروهای مسلح خواستار اعمال امتیاز مزایای بازنشستگی مرزنشینان برای بازنشستگان نیروهای مسلح استان ایلام شد که این امتیاز اخیرا لغو شده است.

همچنین یکی دیگر از اهالی ایلام با انتقاد از عدم توجه مسئولین استان به حاشیه شهر ایلام خواستار حضور میدانی مسئولان استانی در حاشیه شهر شد.

قالیباف همچنین از پروژه سد مخزنی کنجان چم بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت این پروژه مهم قرار گرفت. پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بوده و این پروژه از سال 92 آغاز شده است و در مرحله بهره برداری قرار دارد. ظرفیت این سد 85 میلیون مترمکعب است و سطح آن 445 هکتار بوده است. نوع این سد نیز خاکی به شمار می آید.

وی در جریان بازدید از سد مخزنی کنجان چم، مسئله انتقال آب در منطقه گرمسیری استان ایلام و کرمانشاه را موضوع مهمی برشمرد و این مگا پروژه را در همین راستا دانست و گفت: این پروژه می‌تواند آب کشاورزی و صنعت را در استان تأمین کند و این مهم تا چندین دهه آب منطقه را تأمین خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این پروژه پیشرفت خوبی با تزریق اعتبار از صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب داشته است، افزود: برآورد ما این است که قریب به 4 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون 10 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه شده است، ادامه داد: در حال حاضر دولت و مجلس مصمم هستند رقم مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه را تأمین کنند تا پروژه به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

قالیباف تأکید کرد: حتماً خسارتی که از عدم بهره‌برداری این پروژه به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری تحمیل خواهد شد بیشتر از رقم مورد نیاز برای تکمیل پروژه است. این پروژه این قابلیت را دارد که ده‌ها هزار هکتار زمین را زیر کشت ببرد و به همین دلیل امیدواریم بخش مهمی از 4 هزار میلیارد تومان مورد نیاز این پروژه را امسال تأمین کنیم تا نهایتاً این پروژه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس مجلس در ادامه با حضور در شهرستان آبدانان، از پروژه کبیرکوه بازدید و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مسیر مواصلاتی یکی از مسیرهای منحصر به فرد و متصل کننده راه‌های شرقی غربی در استان است و افزون بر این مسیر مهم ترانزیتی بار و مسافر به عراق نیز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از 10 سال است که آغاز شده ولی طی دو سال گذشته به دلیل تزریق مناسب اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است، گفت: ضرورت دارد رقم 500 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا سرعت اجرای پروژه افزایش و پروژه تکمیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در جلسه شورای اداری استان مصوبه خوبی در جهت پیشرفت این پروژه به تصویب برسد و در برنامه هفتم نیز به این پروژه توجه ویژه شود.

قالیباف ادامه داد: سایر ظرفیت‌های استان با تکمیل زیرساخت و توسعه راه‌ها تکمیل می‌شود که امیدواریم با تعامل مناسب با دولت آینده این پروژه در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تونل اصلی آن نیز 50 درصد پیشرفت داشته است.

براساس گفته مدیران و پیمانکاران شروع پروژه تونل کبیرکوه سال 1389 بوده و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است. طول تونل اصلی پروژه 4 هزار و 750 متر و طول کلی این پروژه 17.2 کیلومتر است. تاکنون مبلغ 260میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه کارکرد استانی و کشوری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار