والدین و همسران شهدا به‌عنوان مصلح و حکم قرآنی با دستگاه قضایی همکاری کنند

کرمان(پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان به برگزاری ملاقات‌های مردمی اختصاصی برای خانواده‌های جامعه ایثارگری با مسئولان قضایی اشاره کرد و گفت ایمان و باور قلبی این است که باید از جامعه ایثارگری حمایت شود و این امر همواره در دستور کار مدیران قضایی است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
والدین و همسران شهدا به‌عنوان مصلح و حکم قرآنی با دستگاه قضایی همکاری کنند

یدالله موحد، در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دادگستری کل استان کرمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: تعدادی از جانبازان و ایثارگران و همچنین جمع قابل توجهی از فرزندان شهدا در مجموعه دادگستری کل استان کرمان مشغول به خدمت هستند.

وی با تاکید بر این نکته که در مسیر اجرای عدالت سر سوزنی کوتاه نمی آئیم، خاطرنشان کرد: در قالب های مختلف استفاده از جایگزین های حبس، شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی، داوری، میانجی گری و ... می توان برای حل مشکلات قضایی و حقوقی جامعه ایثارگری اقدام کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به جلب همکاری و آموزش 5 هزار مصلح در استان کرمان، یادآور شد: می توان از ظرفیت های والدین و همسران شهدا به عنوان مصلح و حکم قرآنی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در مرکز استان کرمان شعبه اول اجرای احکام کیفری به موضوع به اجرای آراء قطعی کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات جانبازان اختصاص یافته است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادگستری کل استان کرمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران امضاء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار