مراقبت از کبد با نوشیدن چای و قهوه

خبرگزای پانا:پژوهش تیم بین‌المللی از محققان دانشگاه دوک آمریکا و دانشکده پزشکی دوک در سنگاپور نشان می‌دهد که افزایش مصرف کافئین می‌تواند کبد چرب را در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) کاهش دهد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، به طور کلی ۷۰ درصد از بیماران مبتلا به دیابت و چاقی مفرط، دچار (NAFLD) نیز هستند. هنوز درمان موثری برای این بیماری وجو ندارد اما انجام ورزش و رژیم غذایی مثمر ثمر خواهد بود.

محققان با بررسی بر بافت سلولی و نمونه‌های موش مشاهده کردند که کافئین، سوخت و ساز چربی‌های ذخیره شده در سلول‌های کبد را تحریک کرده و کبد چرب را در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند کاهش می‌دهد.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد مصرف چهار فنجان قهوه یا چای در روز می‌تواند در جلوگیری و محافظت در برابر پیشرفت (NAFLD) موثر واقع شود.

به گفته پروفسور "پاول ین" سرپرست این پژوهش این تحقیق از اولین مطالعات دقیقی است که مکانیزم تاثیر کافئین بر چربی درون کبد را نشان می‌دهد که نتایج به دست آمده هم بسیار جالب بوده است.

بنا بر این گزارش، یافته‌های به دست آمده می‌تواند باعث تولید داروهای کافئین مانندی شود که اثرات جانبی مرتبط با مصرف کافئین را نداشته باشد اما تاثیرات درمانی خود را بر کبد بر جای بگذارد.

این پژوهش در مجله "Hepatology" منتشر خواهد شد.

منبع : افکار نیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار