هنرمندان اردبیل و آستارا برای تقویت همگرایی دیدار کردند

رشت ( پانا) - جمعی از هنرمندان، شعرا و مسئولان اردبیل و آستارا به منظور ایجاد دوستی و همگرایی بیشتر بین مردم این ۲ شهرستان، در نشستی صمیمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گردهم آمده و بر تحکیم وحدت به عنوان یکی از مولفه‌های جامعه اسلامی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان اردبیل و آستارا برای تقویت همگرایی دیدار کردند

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست صمیمی شعرا و هنرمندان آستارا و اردبیل در هتل پارلا واقع در گردنه حیران آستارا، یاد و خاطره امام راحل را در آستانه سالروز رحلت آن بزرگوار گرامی داشت و داشتن بصیرت برای حفظ وحدت در مقابل بدخواهان و دشمنان میهن را از سفارشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

عبدالله بحرالعلومی همگرایی هنرمندان و ادبای اردبیل و آستارا به منظور تعمیق و تحکیم پیوندهای اجتماعی و خویشاوندی مردم این شهرستان ها را ستود و این ایده و حرکت خودجوش شرکت کنندگان در برنامه را کاری ارزشمند دانست.

وی کار فرهنگی و هنری را ظرفیتی مهم و تاثیرگذار برای حفظ اشتراکات و بنیان های وحدت آفرین عنوان و بر استمرار برنامه های فرهنگی هنرمندان برای خلق آثار فاخر و ماندگار تاکید کرد.

در این آئین که چند تن از مسئولان آستارا از جمله معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و بخشدار مرکزی آستارا نیز حضور داشتند، شعرا و هنرمندان هر دو شهرستان، متناسب با ایام سالگرد ارتحال امام امت (ره) و سالروز شهادت امام جمعفر صادق (ع) به شعرخوانی و اجرای برنامه های فرهنگی پرداختند.

در بخشی از برنامه، هنرمندان و شعرای اردبیلی با اهدای شاخه های گل و شیرینی به هنرمندان و شاعران آستارایی، سابقه دیرین مودت و رفت و آمد بین اهالی این دو شهرستان را بنیانی ناگسستنی و پیوندی همیشگی اعلام کردند.

قرائت شعری از امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی آن بزرگوار، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارج گذاری به مفاخر و مشاهیر فرهنگی و ادبی استان های اردبیل و گیلان و گرفتن عکس ها و تصاویر یادگاری از همگرایی هنرمندان و شعرا بخش های متنوع و قابل ذکر این آئین بود.

چهارشنبه هفته گذشته بین چند جوان آستارایی و اردبیلی در شهر آستارا درگیری روی داده بود و بازتاب تصاویر آن در شبکه های اجتماعی، چند جوان دیگر را به ادامه تنش برانگیخته بود و مردم شهرستان های آستارا و اردبیل به خاطر ارتباط خویشاوندی گسترده با همدیگر، از آن رویداد ناراحت و نگران بودند و مسئولان هر دو شهرستان با دستگیری عوامل درگیری و تشدید کنندگان آن در فضای مجازی، به قضیه خاتمه دادند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار