آیین تقدیر از دانش آموزان گلوگاهی برگزیده مسابقه فیلم کوتاه ماه فرهنگی ژاپن

گلوگاه(پانا) - طی مراسمی با حضور سفیر ژاپن در ایران، کارکنان سفارت خانه، رییس انجمن ژاپنی های ایران و حامیان مالی جشنواره، از برگزیدگان مسابقه فیلم کوتاه با عنوان «آن چه در ایران حس ژاپن به من می دهد» تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین تقدیر از دانش آموزان گلوگاهی برگزیده مسابقه فیلم کوتاه ماه فرهنگی ژاپن

اثر گروهی دانش آموزان گلوگاهی با عنوان «دو فرهنگ غنی و زیبا» به سرپرستی اویس خادم لو و کارگردانی فاطمه زهرا عسکری با بازی زهرا محمودجانلو، فاطمه زهرا ریاحی، بهاره موجرلو و فاطمه زهرا عسکری در میان ۴۰ اثر برتر این جشنواره رتبه دوم را کسب کرد.

اثر دانش آموزان گلوگاهی به موضوع اشتراکات فرهنگی ایران و ژاپن از جمله شعر، موسیقی و سنت های دو کشور می پردازد.

سفیر ژاپن در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان مسابقه گفت: ایران و ژاپن بیش از هزار سال روابط تاریخی و فرهنگی با همدیگر دارند.

آیکاوا کازوتوشی گفت: با دیدن آثار ارسالی برای دبیرخانه، بسیار شگفت زده شدم زیرا نشان دهنده عشق و علاقه وافر مردم ایران و ژاپن به یکدیگر است.

کازوتوشی با اشاره به همکاری های فرهنگی ایران و ژاپن افزود: صنعت فیلم سازی ژاپن و ایران تا کنون فیلم های مهمی را با همکاری یکدیگر ساخته اند که شهرت جهانی پیدا کردند که از جمله آنان می توان به فیلم «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی که در ژاپن ساخته شد و فیلم «فرش باد» به کارگردانی کمال تبریزی اشاره کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی میان دو کشور، فعالیت های «شهره گلپریان» در جهت ارتقای مبادلات فرهنگی دو کشور است که برنده نشان خورشید تابان از دولت ژاپن شد.

کازوتوشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نظر ما روشن است که سابقه تبادلات فرهنگی میان ایران و ژاپن منجر به شناخت بیشتر مردم دو کشور از همدیگر می شود.

بهاره موجرلو از برگزیدگان گلوگاهی این جشنواره به نمایندگی از گروه در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: این کار گروهی با عشق و علاقه دانش آموزان بی ادعای شهر ما تولید شد.

موجرلو گفت: افتخار ما این است که این مقام توسط دانش آموزان کسب شد که آینده سازان ایران هستند.

وی افزود: برای ما لبخند و شادی مردم به خصوص کودکان و نوجوانان دنیا، مهم ترین انگیزه حیات و فعالیت است.

موجرلو گفت: به امید روزی که با پایان یافتن ویروس منحوس کرونا، بتوانیم شادی هایمان را با همه، به خصوص کودکان و نوجوانان سختکوش و خونگرم ژاپن تقسیم کنیم.

در این مراسم اویس خادم لو مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان گلوگاه به نمایندگی از دانش آموزان برگزیده جشنواره، لوح تقدیرها و جوایز دانش آموزان را از سفیر ژاپن دریافت کرد.

همچنین در پایان، اعضای تیم برگزیده گلوگاهی با اهدای هدایایی به سفیر ژاپن، از تلاش های او جهت برگزاری این جشنواره و نزدیکی دو ملت ژاپن و ایران تقدیر کردند و با وی عکس یادگاری گرفتند.

خبرنگار پانا: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار