سید حسن خمینی: پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید

تهران (پانا) - حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت میراث امام راحل جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی، بنابراین مردم باید حاکمان خود را انتخاب کنند و پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سید حسن خمینی: پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید

حجت الاسلام سید حسن خمینی عصر پنجشنبه در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر اظهار داشت: با رهبر معظم انقلاب صحبت می کردم ایشان تعبیری داشتند. ایشان گفتند، «یکی از نکاتی که همیشه امام در جلسات خصوصی به ما می گفتند این بود که می گفتند هر کاری می کنید مراقب باشید بتوانید صادقانه با مردم در میان بگذارید». پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید. هر چه هست را باید بتوانید به مردم بگویید.

تولیت حرم مطهر امام راحل افزود: در افق ملی، انقلاب یک کار بسیار بزرگی کرد و آن اینکه میخی بر تابوت سلطنت زد و یک تفکر باطل که از نظام های پوسیده باقی مانده بود توسط امام به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب مشروطه سعی داشت سلطنت را مشروط کند، انقلاب اسلامی ایران و شخص امام سلطنت را برای همیشه در افق ملی ایران از بین برد، این کم دستاوردی نبود، در روزگاری که شاه را سایه خدا می دانستند، در بیان پیش از انقلاب شاه، میهن و خدا در امتداد هم قرار می گرفتند.

یادگار امام راحل اضافه کرد: پایان عصر نظام ستمشاهی یک استبداد مبتنی بر وراثت اولین پیام بزرگی است که انقلاب اسلامی برای مردم ایران به ودیعه آورد و در دومین گام انقلاب به تعبیر امیرالمومنین حضرت علی (ع) جامعه را غربال کرد و قراردادهایی که به باطل تنظیم شده بود را شکست.

سید حسن خمینی ادامه داد: کاری کمی نبود که مدیران این جامعه از نسل هایی برآمدند که امکان و تصور اینکه بتوانند در هرم و منزلت اجتماعی رشد کنند را نداشتند.

تولیت حرم مطهر امام راحل گفت: روستازادگان دانشمند رشد پیدا کردند. نسل جوانی که با امام آمدند، بعضی از زندان‌ها، بعضی از تبعیدها، آمدند و نسل ها را عوض کردند. تعبیری که در دهه اول انقلاب بود و فراموشش کردیم.

وی با بیان اینکه دینی که امام برای روزگار آورد بر اندیشه مردم محور بود، اظهار داشت: امام فریادگر رجوع به دینی بود که از درون جامعه برمی خیزد،

به همین جهت نه ترور را تشویق کرد، نه به تروریست ها و کودتا بها داد.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک پیام برای روزگار ما دارد که این پیام فراتر از زمان و مکان ها است، پیام این است که انسان، جامعه انسانی، به اخلاق، انصاف، صداقت، امانت برگردیم و این چارچوب را در زندگی تان بعدها و امروز اجرا کنید.

یادگار امام راحل یادآور شد: آسایش جهان از گلوی تفنگ ها بیرون نمی آید، از ین اصول برمی آید. شدنی است، بله، اما نه به راحتی. هیچ وقت این آرمان شهر واقع نمی شود، اما به این معنی نیست که نباید به سوی آن حرکت نکنیم.

سمینار بین اللملی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر عصر روز پنجشنبه در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، اعضای بیت امام راحل و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از کشورهای مختلف در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار