پخش مستند احیاگر قرن از شبکه یک سیما

تهران (پانا) - مستند احیاگر قرن با تهیه کنندگی و کارگردانی "بهروز ناصری" در دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین ساخته و آماده پخش شد

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پخش مستند احیاگر قرن  از شبکه یک سیما

این مستند روز جمعه 14 خرداد سال 1400، ساعت 8:30 و 12 شب، از شبکه یک سیما پخش خواهد شد این برنامه به بررسی تاثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) در منطقه بالکان می‌پردازد.

در روز‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حسین جوزو متفکر بوسنیایی در مقاله‌ای با اشاره به هفت قرن اول تمدن درخشان اسلامی و سپس هفت قرن دوران زوال تمدن اسلامی می‌نویسد: انقلاب اسلامی ایران آغاز دوران جدیدی از حیات اسلام است و مردی رهبری این دوره را در دست دارد که فقیه، اندیشمند سیاسی، شاعر عارف و رهبر محبوب توده‌های مردم است.
مقاله جوزو در شرایط سخت دوران کمونیستی یوگسلاوی یک استثنا نبود، ولی برجسته و آغازگر بود. روشنفکران مسلمان بوسنیایی مانند علی عزت بگوویچ، عمر بهمن، خانم ملکه صالح بوسنوی و ده‌ها فعال دینی و اجتماعی و سیاسی در محیط و شرایط آن روزگار به امام خمینی (ره) به مانند مصداق تحقق حدیث پیامبر (ص)، و ظهور یک احیاگر می‌نگریستند.
ویژه برنامه احیاگر قرن سعی می‌کند در خلال گفتگو با اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی دانشگاهی و اجتماعی منطقه بالکان به تاثیر شخصیت حضرت امام (ره) بر مسلمانان این منطقه بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار