رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد:

تقویت مدارس سمپاد، تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت و پرورش ایده هاست

مشهد(پانا)- رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست مدیران مدارس سمپاد و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد تنها دو درصد از دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند و با این وجود در سال 98 یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۱۸۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مدارس سمپاد، تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت و پرورش ایده هاست

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، الهام یاوری در نشست مدیران مدارس سمپاد استان خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه فعالیت‌های همکاران مدارس استعدادهای درخشان در این استان اظهار کرد: تقویت مدارس سمپاد، تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت، تقویت روش های آموزش و پژوهش و پرورش ایده هاست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس سمپاد باید مسئله محور و انتخاب محور باشند گفت: رویکرد برنامه های این مدارس، مشارکتی و گفتگو مدار است و می بایست با نشاط و شورانگیز باشد.

یاوری با تاکید بر لزوم عالمانه و تخصصی بودن برنامه‌های مدارس استعدادهای درخشان گفت: نظم و انضباط باید به عنوان یک ارزش در دانش آموزان نهادینه شود و برنامه ریزی فعالیت مدارس استعدادهای درخشان بر همین پایه استوار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه‌های مدارس سمپاد باید چند جانبه گرا و بر مبنای اشتراک گذاری منابع باشد و همچنین گزارش دهی مناسبی داشته باشند گفت:714 دانش آموز در رشته علوم انسانی در مدارس سمپاد خراسان رضوی در حال تحصیل هستند، در سطح کشور نیز مدارس سمپاد علوم انسانی در حال رشد است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه تنها دو درصد از دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند و با این وجود در سال 98 یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافت افزود: تمام تلاش ما در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

یاوری با اشاره به بازدید دو روزه از مدارس سمپاد استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح سمپاد پراکنده، برگزاری کلاس های المپیاد، هماهنگی و همدلی مجموعه عوامل اجرایی و معلمان مدارس، فعالیت های فرهنگی و هنری و کیفیت دبیران در مدارس استعدادهای درخشان این استان و همچنین تعهد خاص و ویژه نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت مدارس سمپاد این استان را نسبت به سایر استان های کشور متمایز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار