رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

تربیت استعدادهای درخشان دانش‌آموزی حلال مشکلات کشور است

تربت حیدریه ( پانا ) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه گفت با آموزش درست دانش‌آموزان دارای استعداد درخشان، قادر خواهیم بود نسلی را تربیت کنیم که توان رفع مشکلات کشور را داشته‌ باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت استعدادهای درخشان دانش‌آموزی حلال مشکلات کشور است

الهام یاوری در نشست شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: در حال حاضر به دنبال ایجاد امکانات رفاهی در مدارس استعدادهای درخشان نیستیم، بلکه اولویت ما آن است تا محیطی فراهم کنیم که فرصت طرح تجربه‌های مختلف آموزشی و پرورشی برایش فراهم باشد.
وی با اشاره به مهاجرت بخشی از نخبگان دانش آموزی به خارج از کشور، گفت: اگر به همین دانش آموزانی که به دلیل عرق ملی و احساس مسوولیت در کشور ماندگار می شوند، به درستی توجه شده و رشد پیدا کنند، ما می‌توانیم خود را موفق بدانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: باید به سمپاد و آینده آن خوشبین بود زیرا امروز جمعی از علاقه‌مندان کشور، زندگی خود را وقف سمپاد کرده‌اند و این حکایت از نیاز کشور به تحول و پیشرفت دارد.
یاوری افزود: این بدان معنا است که برای رفع مشکلات کشور در تمام حوزه‌ها نیاز به تربیت نسلی متخصص، متعهد و پرتلاش داریم تا در همه حوزه‌ها منشاء اثر باشند و تربیت این نسل نیازمند ایجاد محیط و بستر علمی با اهداف ویژه است.
وی اظهار کرد: بر همین اساس برنامه‌های جدیدی را در حوزه ادبیات، استدلال، تفکر، هنر، منطق، ارتباطات اجتماعی، قرآن و معارف اهل بیت ایجاد کرده‌ایم و البته به دلیل شرایط کرونا در حوزه ورزش دچار کوتاهی شده‌ایم که در آینده جبران خواهیم کرد.
یاوری گفت: همچنین در صدد تهیه و راه‌اندازی نرم‌افزار همیار تلفنی هستیم تا آن دسته از دانش‌آموزان سمپادی که فاقد گوشی بوده و یا امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، برای رفع مشکلات علمی خود با یک همکلاسی غیرسمپادی ارتباط برقرار کنند که البته والدین نیز باید از این ارتباطات مطلع باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز گفت: اگر آموزش و پرورش را بزرگ نکنیم و اگر روی این نهاد آموزشی سرمایه‌گذاری کلان نکنیم، باید منتظر افزایش آسیب‌های اجتماعی بوده و بخش زیادی از سرمایه‌ کشور را صرف توسعه زندان‌ها کنیم.
حسین شرافتی‌راد افزود: اشتباه در حوزه‌های مالی قابل اغماض و جبران است، اما کم‌توجهی به حوزه آموزش و پرورش به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.
وی به موضوع انتخابات نیز اشاره و اظهار کرد: جامعه فرهنگی ما همیشه در برگزاری انتخابات پرشور دوشادوش دیگر مسوولان بوده و هستند و امسال نیز شاهد حضور پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز رای اولی در این خطه خواهیم بود.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۶۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر در چهار مدرسه استعدادهای درخشان این شهرستان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰۰ دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.
محمدرضا قرایی‌تربتی افزود: به وجود این تعداد دانش‌آموز سمپادی افتخار می‌کنیم، اما بر این باوریم که آزمون به تنهایی برای راهیابی به این مدارس کافی نیست و باید برنامه خاصی هم برای آن گروه از دانش‌آموزانی که در آزمون موفق نمی‌شوند، داشته‌ باشیم.
وی گفت: یکی از مشکلات این بخش کمبود نیروی متخصص است و مهمتر اینکه هیات امنای استعدادهای درخشان به صورت متمرکز عمل می‌کند و حال آنکه باید به ما اجازه داده شود برای بهبود و توسعه علمی شهر خود، تصمیمات بومی و محلی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار