توسعه کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در لرستان

خرم آباد (پانا)- تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و آموزش و پرورش لرستان برای توسعه کشت گیاهان دارویی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کشت گیاهان دارویی، زعفران، پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم در لرستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم گفت: موضوع این تفاهم‌نامه، آموزش و توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران، پرورش و تولید زنبور عسل و کرم ابریشم، پرورش پرندگان زینتی و رشته های کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اهداف این تفاهم نامه را استفاده بهینه از ظرفیت های اراضی کشاورزی هنرستان های کشاورزی آموزش و پرورش لرستان، آموزش و توانمندسازی هنرجویان رشته های کشاورزی، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران برشمرد.

وی با اشاره به اینکه لرستان به عنوان قلب زاگرس رویشگاه گیاهان دارویی است و ۲ هزار گونه دارویی در استان وجود دارد که ۴۰۰ گونه آن دارویی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در کشت گیاهان دارویی ارزانتر است و سود دهی آن بالاتر. در واقع، در حوزه گیاهان دارویی با ۳۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید، امنیت غذایی و سلامت غذایی است، اما در کنار آن نیز شغل ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار