تلاش برای تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام‌آموزشی و بازار کار

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش‌و‌پرورش اردبیل تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام‌آموزشی و بازار کار و ارتقای کیفیت‌آموزشی با رویکرد آموزش تولیدمحور در هنرستان‌ها را از جمله برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش این استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای تقویت ارتباط و همبستگی میان نظام‌آموزشی و بازار کار

به‌گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته هدایت تحصیلی استان با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی در مسیر شغلی دانش‌آموزان، ضرورت راهنمائی و مشاوره شغلی و تحصیلی در دوره راهنمایی و بویژه در پایه نهم را یادآور شد و گفت: تنوع و گسترش روز افزون رشته های تحصیلی و شغلی، اهمیت این امر را بیش از پیش کرده است.

او توسعه متوازن رشته‌ها و هدایت تحصیلی را یکی از برنامه‌های مهم و اصلی در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، ‌توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خویش، شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن، به صورت آگاهانه، شاخه و رشته‌ تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس تحقیق میدانی و نیز رصد وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی، این رقم برای هنرجویان هنرستان های استان حدود 75 درصد است که کمی بیش از میانگین کشوری را شامل می شود.

ناصری با اشاره به اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین، شایستگی های حرفه ای، مهارتی و هنری را زمینه ساز کار مولد و تقویت روحیه کارآفرینی عنوان کرد.

او با بیان اینکه قریب به 42 هزار نفر از دانش آموزان استان در دروه دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: حدود 15 هزار نفر هنرجو در هنرستان های استان تحصیل می کنند که این تعداد تقریبا 35 درصد از کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان را شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: این هنرجویان در 191 هنرستان استان و در 27 رشته فنی و حرفه ای و 62 رشته کاردانش، آموزش و مهارت های لازم شغلی را کسب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار