حسن محرابی مقدم:

فرآیند تفویض اختیار به ادارات استثنایی استان‌ها در حال انجام است

تهران (پانا) - مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت فرآیند تفویض اختیار به ادارات استثنایی استان‌ها در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند تفویض اختیار به ادارات استثنایی استان‌ها در حال انجام است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حسن محرابی مقدم در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی نیز برگزار شد، اظهار داشت: در فرآیند اجرایی سازی اهداف سند تحول بنیادین به عنوان اولویت وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی و ارتقا مدیریت آموزشگاهی و بهبود نظام سنجش و ارزشیابی، تحول در برنامه ریزی درسی و طرح های تحولی در حوزه های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: تداوم آموزش با هر شیوه ای، انعطاف پذیری آموزش با مدل های مختلف و پوشش حداکثری به عنوان مثلث تاپ رویکرد آموزش و پرورش استثنایی کشور می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سند دار شدن املاک استثنایی، یکپارچه سازی ثبت نام در سامانه سیدا و پادا و مستند سازی فعالیت ها به عنوان اولویت در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

محرابی مقدم بیان کرد: سال گذشته سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد و امسال نیز ادامه می یابد.

این مقام مسئول، ایجاد باشگاه ویژه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی، اتنشار گنجینه های مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنایی، ایجاد پارلمان اولیا و طرح جام( جمع آوری ایده های مختلف) را از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کیفیت بخشی به آموزش دیر آموزان، توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات یادگیری و ساماندهی و توانمندسازی اولیا برای مشارکت فعال در تعلیم و تربیت استثنایی در دستور کار قراردارد.

محرابی مقدم با اشاره به جایگاه ویژه طرح تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۸۵هزار دانش آموز استثنایی در قالب این طرح در حال تحصیل هستند و رویکرد آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شرایط لازم برای هدایت دانش آموزان به سمت مدارس عادی می باشد.

وی با بیان اینکه فرآیند تفویض اختیار به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها در حال انجام است، گفت: در هر استان ادارات آموزش و پرورش استثنایی شبیه اداره یک منطقه با شهرستان عمل خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: ادارات استثنایی در حوزه مالی کماکان زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان اداره خواهند شد و ذی حساب استان ناظر بر گردش مالی این اداره خواهند بود.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اعتبارات به صورت منطقه ای ابلاغ می شود و تنها تفاوت این منطقه با دیگر مناطق و نواحی در این است که یکسری کمک سرانه های مستقلی هم به حساب اختصاصی این مناطق واریز می شود.

محرابی مقدم افزود: سازمان استثنایی در کل ردیف مستقل دارد و در کمک سرانه فصل ششم و هفتم مستقل می باشد و به حساب ادارات استانی واریز می شود و در اداره استثنایی هزینه می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی تلاش می کند بر اساس قانون اساسی، تحصیل رایگان و تامین اقلام مورد نیاز برای توان بخشی دانش آموزان استثنایی را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار