آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت تا راه ‌اندازی پویش رای اولی‌ها در شاد

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بیشتر پیرامون نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند بود که اختتامیه آن در سعدیه شیراز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی برگزار شد همچنین موضوعاتی مانند چگونگی فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان پیش رو و آغاز ثبت نام کتب درسی دانش‌‌آموزان از دیگر اخبار مهم وزارت آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، بود.

کد مطلب: ۱۱۸۹۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
از فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت تا راه ‌اندازی پویش رای اولی‌ها در شاد

بسته خبری هفته گذشته پیرامون برخی موضوعات مانند رتبه بندی معلمان از بدو استخدام، استقرار سامانه مکان‌یابی مدارس در 10 استان کشور، بازدید معاون پرورشی و فرهنگی از دبیرخانه جشنواره فردا، اعلام زمان ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت، سفر وزیر آموزش و پرورش به بوشهر و اعلام زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی بود.

هفته ای که سپری شد اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند در سعدیه شیراز برگزار شد این جشنواره ویژه معلمان هنرمند بود که بعد از فعالیت طولانی مدت خود به ایستگاه پایانی رسید.

در این هفته اخباری مرتبط با حوزه دانش‌‌آموزی داشتیم که در کنار اخبار معلمان به چشم می‌خورد. اخباری مبنی بر فعالیت وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا که نشان می‌دهد این وزارتخانه تعطیل نیست و سعی دارد در کنار فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های پرورشی نیز بپردازد.

مشروح این اخبار را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

معلمان از بدو استخدام شامل طرح رتبه بندی می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد براساس لایحه جدید رتبه بندی معلمان از بدو استخدام مشمول طرح رتبه بندی خواهند شد.

علیرضا منادی در این باره گفت: کارکنان ستادی آموزش و پرورش که تدریس و حکم معلمی دارند از بدو استخدام شامل رتبه بندی خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: نیرو‌های خدماتی مدارس، چون تدریسی ندارند شامل رتبه بندی نمی‌شوند. امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان به زودی در مجلس تصویب و اجرای آن از دولت کنونی آغاز شود. مدرک تحصیلی و سابقه همکاران در رتبه بندی موثر است.

استقرار سامانه مکان‌یابی مدارس در 10 استان کشور

تعیین محل احداث مدارس مطابق مقررات و استانداردها جز یکی از موارد مهمی بود که مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به آن اشاره کرد و از آغاز استقرار سامانه مکان‌یابی مدارس در 10 استان کشور خبر داد.

مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه «سامانه مکان‌یابی مدارس» یکی از بسته‌های تحولی اجرایی وزارت آموزش و پرورش و منطبق با سند زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری است، گفت: موضوع تعیین محل احداث مدارس و فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی از جمله موارد مهم و ضروری است که باید براساس مقررات و استانداردهای موجود تعیین شود.

وی ادامه داد: عدم توجه به موضوع مکان‌یابی و در نظر نگرفتن مسئله آمایش سرزمین و توسعه پایدار در ساخت و تجهیز مدارس، باعث بروز مشکلاتی شده است که سازمان نوسازی مدارس را موظف به ایجاد یک سامانه و سازوکار چندمنظوره کرد تا با بررسی ویژگی‌های جمعیتی، جغرافیایی، محیطی و اصول همجواری، اقلیمی و ژئوفیزیکی متناسب با وضعیت موجود با نگاه به آینده داده‌های مورد نیاز را فراهم آورد.

در حال اخذ ردیف‌های استخدامی برای مشاوران هستیم

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در جلسه راهبری گروه‌های آموزشی مشاوره تاکید کرد مشاوران و روانشناسان باید حتما نقش روانشناس داشته باشند و موضوع تعلیم و تربیت در نگاه مدیران تقویت شود.

مسعود شکوهی در این جلسه با بیان اینکه یکی از اقدامات اثربخش در حوزه مشاوره ایجاد دبیرخانه‌های متعدد برای ارزیابی عملکردها بوده است اظهار کرد: باید موضوع تعلیم و تربیت و اهمیت این امر در نگاه مدیران تقویت شود و مشاوران و معلمان با این نگاه وارد شغل مورد نظر شوند.

وی همچنین خبر داد در حال اخذ ردیف‌های استخدامی برای مشاوران هستیم و سند جامع راهنمایی و مشاوره در شورای عالی آموزش و پرورش در حال رسیدگی و بررسی است.

زمان توزیع کتب درسی

محمد علوی تبار در ارتباط زنده با شبکه خبر با تاکید براینکه ثبت نام و توزیع کتب درسی در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی، فقط از طریق سامانه امکان پذیر است خبر داد ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین برای پایه‌های میان پایه آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه اظهار کرد: پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم و نهم، یازدهم و دوازدهم پایه‌های میانی ما هستند و دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم، از 6 تیر عملیات ثبت سفارش خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه پایه‌های هفتم و دهم پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی ما هستند که باید در مدارس خودشان ثبت نام کنند افزود: بسیاری از این دانش‌آموزان ممکن است در رشته‌های نظری و بعضی از آن‌ها در رشته‌های فنی و حرفه ای ثبت نام داشته باشند. نوع گرایش این دانش‌آموزان بعد از انتخاب مقطع ورودی مشخص می‌شود.

علوی تبار خبر داد تعداد دانش‌آموزان میان پایه ای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که تا امروز صبح ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند.

برگزاری حضوری کلاس‌ها در مهر منوط به واکسینه کردن معلمان است

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مهر ماه سال آینده را منوط به واکسینه کردن معلمان دانست و اظهار کرد تمام توان ما براین است که تمام معلمان را تا پایان مرداد ماه واکسینه کرده تا کلاس‌ها را در مهر ماه به صورت حضوری برگزار کنیم.

جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی تا پایان تیرماه تمدید شد

حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی تا پایان تیرماه خبر داد.

مجازات دانش‌آموزانی که وسایل غیرمجاز بر سر جلسه امتحان می‌برند مشخص شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اعلام کرد انتشار سؤالات پس از شروع آزمون به معنای افشای آن نیست؛ خانواده‌ها و دانش‌آموزان، فریب کانال‌ها و صفحه‌های فروش سؤال را نخورند.

بازدید معاون پرورشی و فرهنگی از دبیرخانه جشنواره فردا

سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان امسال با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا، در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی صبح روز یکشنبه 9 خردادماه از دبیرخانه جشنواره فردا در کانون سمیه شهرری بازدید کردند و در جریان روند ارسال آثار این جشنواره به دبیرخانه قرار گرفتند.

برای انتقال پیام‌های تربیتی باید برخوردار از توانمندی‌های هنری باشیم

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند در شیراز تاکید کرد زمانی می‌توانیم پیام‌های تربیتی را به متربیان و نسل جدید منتقل کنیم که برخوردار از صلاحیت‌ها و توانمندی‌های هنری باشیم.

وی در این مراسم گفت: ماندگاری یک پیام در قالب یک کار هنری هرگز قابل مقایسه با هیچ نوع ابزاری نیست؛ مهم ترین هدف ما در کنار تجلیل و تقدیر از معلمان هنرمند کشور توسعه صلاحیت‌ها و شایستگی‌های هنری معلمان در عرصه‌های مختلف است.

گفتنی است در مراسم اختتامیه این جشنواره نتایج در 6 رشته‌ جشنواره شامل رشته‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی از سوی علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اعلام شد.

راه اندازی بخش «پویش رای اولی‌ها» در شبکه شاد

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی بخش «پویش رای اولی‌ها» در شبکه دانش‌‌آموزی شاد خبر داد که برای شرکت رای اولی‌ها در انتخابات طراحی شده است.

زمان ثبت نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت اعلام شد

وی همچنین درباره فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان توضیحاتی داد و نحوه ثبت نام آنان در فعالیت‌های اوقات فراغت را تشریح کرد.

وی در این باره گفت: بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز می‌شود همچنین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت اوایل تیرماه به میزبانی زنجان خواهد بود.

کاندیدای ریاست جمهوری اولویت اول خود را آموزش و پرورش بدانند

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد صبح روز دوشنبه ۱۰ خردادماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد نعیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در این مراسم گفت: تلاش کنیم از امام خمینی (ره) و رفتارهای ایشان درک صحیحی پیدا کنیم؛ انقلاب اسلامی در اوج موفقیت خود قرار گرفته است.

جزئیات مسابقه کتابخوانی «بانوی اول» ویژه دانش‌آموزان دختر

زهرا پناهی روا مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «بانوی اول» ویژه دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار