گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره بررسی فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی

تهران (پانا) - معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با مقامات ایکائو گزارشی از فعالیت‌های ایران درباره هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده‌های ارائه کرد که طبق این گزارش، تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان غرامت را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش بهاروند به مقامات ایکائو درباره بررسی فنی و کیفری حادثه هواپیمای اوکراینی

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در آستانه سومین دور مذاکرات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی و نشست آتی شورای ایکائو، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در قالب ویدئو کنفرانس با مقامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گفتگو کرد.

بهاروند با اشاره به همکاری‌های با ایکائو، از تعامل و مناسبات موثر و دریافت مشاوره‌های فنی کارشناسان ایکائو در زمینه تهیه گزارش فنی سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این گفتگو، وی گزارشی از فعالیت‌های ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان در خصوص چگونگی پرداخت به آن‌ها ارائه کرد. طبق این گزارش، تاکنون تعدادی از خانواده‌های جانباختگان غرامت را دریافت کرده‌اند.

سالواتوره شیاکیتانو رئیس شورای ایکائو ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایران در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی، بر جایگاه فنی شورای ایکائو و پرهیز از هرگونه ملاحظات سیاسی تاکید کرد. وی از عزم جدی ایران برای تقویت فعالیت‌های فنی معطوف به ایمنی هوانوردی قدردانی کرد.

همچنین فانگ هیو دبیر کل ایکائو از اقدامات ایران راجع به سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و بر لزوم ادامه همکاری‌ها و رایزنی‌های فنی ایکائو تاکید کرد.

در پایان این گفتگو محسن بهاروند با تشکر از برگزاری جلسه مشترک بین ایران و ایکائو، بر تقویت تعاملات فیمابین تاکید و از ابتکارات ایکائو از جمله ابتکار «آسمان امن‌تر» حمایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار