سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد:

آغاز ثبت‌‎نام دانش‌آموزان در بیست و سومین مرحله جشنواره جوان خوارزمی

زنجان (پانا) - سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از آغاز ثبت‌‎نام دانش‌آموزان در بیست و سومین مرحله جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌‎نام دانش‌آموزان در بیست و سومین مرحله جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد)، ثبت‌نام بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی(دورۀ بیست و سوم) آغاز شده و تا 11 تیرماه 1400 ادامه دارد. دانش‌آموزان در حال تحصیل در دورۀ دوم متوسطه(دهم، یازدهم و دوازدهم) در همه شاخه‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش و همچنین دانش‌آموزان استثنایی از طریق لینک ثبت‌نام سامانه، طرح‌های پژوهشی خود در قالب 17 گروه علمی را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش وزارت آموزش و پرورش بخشنامۀ سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) برای ثبت نام دانش‌آموزان در بیست و سومین دورۀ جشنوارۀ جوان خوارزمی را به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد(برای مشاهدۀ متن بخشنامه اینجا کلیک کنید). طبق این بخشنامه، همه دانش‌آموزان در حال تحصیل در دورۀ دوم متوسطه (دهم، یازدهم و دوازدهم) در همه شاخه‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش و همچنین دانش‌آموزان استثنایی می­توانند طرح‌های پژوهشی خود را در قالب 17 گروه علمی به این جشنواره ارسال کنند.

گروههای علمی این دوره از جشنواره شامل این موارد زیر است. برق و الکترونیک، کامپیوتر مکاترونیک مکانیک عمران و معماری علوم زیستی و پزشکی کشاورزی و منابع طبیعی فیزیک و نجوم شیمیعلوم اجتماعی و روان‌شناسی، ریاضی، هنر، علوم دینی و قرآن­‌پژوهی، سلول­های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی و علوم شناختی.

بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی هر ساله با هدف شناسایی، معرفی و پرورش استعدادهای دانش‌­آموزی کشور در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری و همچنین آشنایی دانش‌آموزان با پژوهش و شیوه‌های خلاق در حل مساله، ایجاد زمینه­‌های لازم پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در بین آنان توسط سمپاد برگزار می­‌شود که در آن هدایت و حمایت مادی و معنوی از طرح­‌های موفق و نوآوری‌های بومی دانش‌آموزان و آماده‌­سازی نسل جوان برای ورود به عرصه‌­های علمی، پژوهشی و فنی مورد توجه قرار دارد.

دانش‌آموزان علاقمند برای ثبت­ نام در این جشنواره می‌­توانند تا تاریخ 11/4/1400 صرفاً به صورت الکترونیکی، از طریق سامانه ثبت‌­نام به نشانی reg.sampad.gov.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند. قابل ذکر است ثبت‌­نام و ارائه مدارک تماماً از طریق سامانه مذکور انجام می­‌شود. بارگذاری گزارش کامل طرح در قالب فایل Word و PDF، مستندات طرح، تأییدیه از مراجع علمی(در صورت وجود)، بیان پیشینه تحقیق، ذکر منابع، عکس و فیلم‌های مرتبط، ارائه طرح (در قالب فایل PowerPoint یا تهیه فیلم به مدت حداکثر 10 دقیقه و...)، مشخصات طراحان و اساتید راهنمای طرح، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه طراحان و سایر اطلاعات مورد نیاز در این سامانه الزامی است.

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که طرح­‌‌های پژوهشی باید ساخته، اجرا شده و دارای قابلیت نمایش مجدد، به ویژه در مرحله ارائه حضوری باشند. ارزیابی و امتیازدهی طرح‌های ارسالی براساس معیارهای پژوهشی از قبیل مستندسازی، بیان مسأله، بررسی پیشینه موضوع، خلاقیت و نوآوری، کاربرد، نگارش، طراحی آزمایشات یا پرسشنامه‌ها، روش تحقیق، نتایج به­‌دست آمده و غیره، متناسب با گروه‌های علمی مربوطه انجام خواهد شد.

تغییرات و اصلاحات احتمالی در مورد جشنواره از طریق سامانه سمپاد به نشانی Sampad.gov.ir اطلاع‌­رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار