محمدجواد حاج علی اکبری:

میزان حضور مردم در انتخابات، تاثیر ملی و بین المللی دارد

تهران (پانا) - به گفته نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان اصل مسئله انتخابات برای همه افرادی که درواقع با ساخت و بافت نظام جمهوری اسلامی آشنایی عمیق دارند، مسئله حضور است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
میزان حضور مردم در انتخابات، تاثیر ملی و بین المللی دارد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در هشتمین روز از خرداد ماه سال 1400 دومین جلسه آموزشی- تشکیلاتی طرح رسا با سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در جمع مسئولین و معاونین برخی از استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ابتدای این جلسه به پیروزی‌های اخیر در جبهه مقاومت اشاره و خاطر نشان کرد: پیروزی‌ها، موفقیت‌ها وکامیابی‌های جبهه مقاومت در روزهای اخیر که در عرصه نظامی و سیاسی یمن، فلسطین و سوریه به‌وقوع پیوسته جای سپاس به درگاه خدای متعال دارد. این اتفاقات مهم و بزرگ، دارای تاثیربلندمدت در فضای منطقه و در محیط بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری مسئله مشارکت و حضور در انتخابات را امری بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اصل مسئله انتخابات برای همه کسانی که درواقع با ساخت و بافت نظام جمهوری اسلامی آشنایی عمیق دارند، مسئله حضور است. میزان حضور مردم و کیفیت حضورشان در انتخابات هم تاثیر ملی دارد و هم تاثیر منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. لذا یک وظیفه شرعیِ قطعی و عقلی واجب سیاسی روشن پیش روی ملت ماست.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه بیان کرد: نظام ما کاملا مبتنی بر رأی مردم و به‌معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی است که تا به امروز با حکمت و دوراندیشی امام راحل و تدابیری که در قانون اساسی آمده حفظ شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به آیه «وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» انتخابات را جزء مصادیق اعظم امر جامع در بین اُمّت و امام برشمرد و تصریح کرد: امر جامع یعنی آن کاری که هویّت مانا، عزت و اقتدار اُمّت در سایه تدابیر امام به آن گره می‌خورد که در این میانه اگر انسان محاسبه کند می‌شود گفت جزء مصادیق اعظم امر جامع در بین اُمّت و امام، مسئله انتخابات است.

وی در رابطه با حضور عناصر تشکیلات در عرصه انتخابات بیان داشت: مجموعه‌هایی مثل مجموعه ما برای اینکه بخواهند وارد ساز و کار انتخاباتی بشوند و یا ظرفیت‌های تشکیلاتی‌شان را پایه چنین چیزی قرار بدهند، ممنوعیت دارند. ضمن اینکه پیش‌برنده هم نیست زنندگی هم در جامعه ایجاد می‌کند. هر کجا مجموعه‌هایی که دارای این ویژگی‌های عمومی هستند وارد اقدامات مصداقی شدند بالعکس جواب داده است، در تاریخ انقلاب اسلامی شبیه این را داشته‌ایم. رهبر عزیزمان با معرفی یکسری شاخص‌های خیلی روشن، آن کسی را که باید این جایگاه را به‌دست بگیرد معرفی کرده‌اند. همان شاخص‌ها را انسان باید ترویج کند. البته در بین بچه‌ها یا اعضا و کادر عادی تشکل هیچ محذوری وجود ندارد که اگر اینها بخواهند در ستادهایی که مورد علاقه‌شان هست بروند و کمک بکنند، اما در جهت‌گیری کلان تشکل و عناصری که جنبه کادر اصلی تشکیلات را دارند که شما از آن قبیل هستید، این جایگاه‌ها جایگاه‌هایی است که حضور شما به معنای حضور تشکیلات در آن ستاد تعریف می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بخش دیگری از بیانات خود به موضوع تربیت پرداخت و عنوان کرد: ان‌شاءالله که حرکت تربیتی در تشکیلات دارای برنامه منسجم میدانی باشد به شکلی که ظرفیت‌های تشکل ما در بخش‌های گوناگون برای تحقق این امر جامع تشکیلاتی به هم‌دیگر ضمیمه بشود و همه به یک شکلی جای خودشان را در این جدول ببینند و تعریف شده باشد تا ان‌شاءالله چیزی از قلم نیفتد و این بدون یک چنین نگاه جامعی هم اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: ما باید برای بچه‌هایمان کیفی‌ترین و عالی‌ترین سطح برنامه‌ریزی رشد را داشته باشیم. این ادعای این جلسه و دستور این اجلاس مشترک شما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تاثیر فضای مجازی بر تعلیم و تربیت را اجتنا‌ب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: فضای مجازی تمام ساحت های ما را از ساحت‌های حکم‌رانی تا ساحت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، آموزشی و امنیتی همه را تحت‌الشعاع قرار داده و در همه‌ی حوزه‌ها یک شرایط تازه‌ای را به‌وجود آورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه گفت: اساسی‌ترین محیطی که فضای مجازی تاثیرات ماندگار در آن می‌گذارد محیط تعلیم و تربیت است که اگر شما تدابیر لازم در مواجهه جدید با ابتکار و رویکرد فعال در این عرصه را نداشته باشید منفعل می‌شوید،. لذا مستلزم این است که مجموعه ما هم به‌لحاظ محتوا و سیرت به یک نگاه‌های تازه‌ای مجهز بشود و ظرفیت خودش را با یک آرایش تازه‌ای به این میدان بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار