حسینی خبر داد

غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵ استان به‌صورت پایلوت

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۰ از غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵ استان به‌صورت پایلوت در برنامه سنجش سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵ استان به‌صورت پایلوت

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اتخاذ تصمیمات بر مبنای نظریات علمی معتبر است اظهار کرد: این غربالگری در ۵ استان و در پایگاه‌های محدود از طریق سیاهه‌های رفتاری انجام خواهد شد.

وی افزود: چک‌لیست‌های تهیه شده در غربالگری بر اساس مستندات دقیق علمی تهیه شده است و این غربالگری پس از پایلوت، ارزیابی شده و پس از رفع مشکلات احتمالی، کار در سال‌های آتی گسترش خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر آموزش خانواده‌ها و معلمین مدارس عادی گفت: مدارس و خانواده‌ها را باید در مرحله تشخیصی و مداخلات اولیه دخیل کرد و پیش‌شرط آن توانمندسازی والدین و معلمین از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: خدمات در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری به‌صورت منفعل انجام می‌شود و با به هنگام کردن خدمات این مراکز و دخیل کردن خانواده‌ها و معلمین می‌توان خدمات کیفی‌تر به دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ارائه داد.

حسینی تصریح کرد: شورای راهبری برای مداخلات مؤثرتر معلمان و خانواده‌ها و آموزش به آنان تشکیل خواهد شد و این شورا طرح را ارزیابی نیز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار