رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400

تهران (پانا) - مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در تبریز از رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حسن محرابی مقدم مدیرکل پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی خطه علما، سرداران و بزرگانی در عرصه های علم و فرهنگ و ادب است.

وی با اشاره به موضوع تفویض اختیار به ادارات استثنایی استان ها گفت: در هر استان ادارات آموزش و پرورش استثنایی شبیه اداره یک منطقه با شهرستان عمل خواهند نمود و مدیریت امور مالی و پرسنلی برعهده اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خواهد بود.

مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: اختیارات و مسئولیت های ماده 51 و 52 حسب مورد مستقیماً و بدون واسطه از طرف مقامات فوق به سایر مقامات دستگاه مربوطه کلا یا بعضاً قابل تفویض خواهد بود لکن در هیچ مورد تفویض اختیار و مسئولیت سلب اختیار و مسئولیت از تفویض کننده نخواهد کرد.

محرابی مقدم تصریح کرد: ماده های 52 و 53 قانون محاسبات کشور از ماده های با اهمیت در سازمان ها است چرا که مراحل خرج یا همان پرداخت هزینه ها در سازمان و هم چنین روش های تفویض اختیارات را بیان می کند.

وی توضیح داد: پرداخت هزینه ها به ترتیب پس از طی مراحل تشخیص، تأمین اعتبار، تعهد، تسجیل، حواله و با اعمال نظارت مالی صورت خواهد گرفت.

محرابی مقدم گفت: اعتبارات به صورت منطقه ای ابلاغ می شود فقط تفاوت این منطقه با دیگر مناطق و نواحی در این است که یکسری کمک سرانه های مستقلی هم به حساب اختصاصی این مناطق واریز می شود.

وی تاکید کرد: در فصل ششم این ماده بند حمایت دانش آموز آمده که جدا از سرانه ی حمایتی دانش آموزی است و سالانه در اختیار اداره کل قرار می گیرد تا در حوزه درمانی و توانبخشی استفاده شود ولی در این بند حمایت در تمام امور دانش آموز ی است.

محرابی مقدم افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بودجه ردیف مستقل دارد و در کمک سرانه فصل ششم و هفتم نیز مستقل است که به حساب ادارات استانی واریز می شود و در ادارات استثنایی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه اعتبار سازمان آموزش پرورش استثنایی در سال ۹۸، ۹۳ میلیارد تومان و در سال 99، 143 میلیارد تومان بود گفت: اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400 به 294 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و بودجه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمایش سرزمینی دانش آموزان با نیازهای ویژه به ۱۰۵ قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی نیاز دارند که شامل ۷۲ هزار کالا می شود و در بودجه سال جاری ردیف ۶۰ میلیاردی برای تجهیزات توانبخشی دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار