اجرای طرح نذر آب 4 از مردادماه

تهران (پانا) - پویش نذر آب4 با هدف ارتقای سطح سلامت آب شرب، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات درمانی و معیشتی به خانواده‌های متاثر از پدیده خشکسالی در چهار استان کشور که با این پدیده مواجهند، اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نذر آب 4 از مردادماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، اجرای پویش نذر آب4 با کمک خیرین و داوطلبان عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مردادماه در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان کلید می‌خورد.

وحید سلیمی، معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره این پویش که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: بهبود آب شرب و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند در استان‌هایی که با پدیده خشکسالی مواجه هستند، از اهداف اولیه پویش نذر آب است.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق کم برخوردار از مهمترین اهداف این طرح است که بدین منظور، نصب دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب، احیای قنوات، لوله‌کشی و حفر چاه مد نظر خواهد بود و در کنار آن برنامه‌هایی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم کشور نیز اجرا می‌شود. همزمان با اجرای این طرح، کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز برای درمان رایگان بیماران نیازمند به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعزام می‌شوند.

به گفته سلیمی، در این کاروان‌ها، پزشکان، پیراپزشکان، متخصصان و دندانپزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر حضور دارند و با توجه به نیازها و بیماری‌های شایع هر شهرستان‌ به مناطق اعزام خواهند شد.

سلیمی با بیان اینکه حدود 15 استان کشور در این پویش همکاری خواهند کرد، افزود: در طرح نذر آب4 مقرر شده است تا هر استان، معین (کمکی) یک شهرستان باشد تا شهرستان‌ها پس از نیازسنجی از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در پویش نذر آب، بسته‌های غذایی، بهداشتی و البسه نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال 1397 به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار