جزئیات تغییر برنامه مناظره‌های انتخاباتی

طبق تصمیمی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، تصمیم گرفته شد زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد که برای مناظره پیش‌بینی شده بود با پخش مسابقات فوتبال تیم ملی همزمان است خبر داد کمیسیون بررسی تبلیغات تصمیم گرفته زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تغییر برنامه مناظره‌های انتخاباتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که چهارمین جلسه ستاد انتخابات کشور به ریاست وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همواره دغدغه تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری برای امر تبلیغات از امکانات دولتی به خصوص سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این امر که خوشبختانه این تلاش به دستورالعمل کامل و جامعی با نظرات همه از جمله دستگاه قضایی، شورای نظارت بر صدا و سیما و وزارت کشور منجر شده است؛ گفت: این دستورالعمل به صدا و سیما و نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری جهت تنظیم برنامه‌شان ابلاغ شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تشریح برنامه‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده، گفت: در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: از طریق رادیو هم مناظره نمایندگان نامزدها در نظر گرفته شده است.

موسوی با بیان این که برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ زمانی مصادف با مسابقات فوتبال تیم ملی در کشور بحرین شده است؛ گفت: با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تغییر یافت.

وی در این خصوص گفت: مصوبه جلسه بر این شد که مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.

موسوی با اشاره به این که در روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به عنوان روزهای مناظره پیش بینی شده است؛ در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم؛ گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: مقرر شد صدا و سیما از تمام ظرفیت‌های شبکه‌ها و کانال‌ها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت افزایی استفاده کند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر این است که با زمینه سازی تحقق مشارکت حداکثری که از منویات مقام معظم رهبری است در ۲۸ خرداد ماه سالجاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی در کشور داشته باشیم.

طبق مواد ۶۲ و ۶۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات با عضویت دادستان کل کشور، وزیر کشور، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، رئیس یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان صدا و سیما و یا نمایندگان تام الاختیار هر یک از این اعضا، تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار