معاون وزیر خبر داد

ایجاد اتاق‌های آکوستیک سنجش در شهر تهران و شهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت یکی از تجربه‌های  موفقیت آمیز کشور در حوزه مشارکت‌ها  مدرسه سازی بوده است و در حوزه استثنایی در برخی از استان‌ها بالای ۸۰ درصد مدارس توسط  خیرین ساخته شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اتاق‌های آکوستیک سنجش در شهر تهران و شهرستان‌های تهران

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه ۶۰ پروژه توسط مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در حال ساخت است گفت: از این تعداد ۳ پروژه شامل یک مدرسه جسمی حرکتی، یک سالن چند منظوره برای دانش آموزان جسمی حرکتی و یک مدرسه اتیسم مربوط به آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اینکه تربیت بدنی و تجهیزات ورزشی جز ضروریات تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی دانش آموزان با نیازهای ویژه به ۱۰۵ قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی نیاز دارند که از این تعداد ۱۸ قلم مربوط به تجهیزات وزرشی است و در سال جاری ردیف ۵۰ میلیاردی برای تجهیزات توانبخشی دیده شده است.

معاون وزیر یکی از برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ساخت سالن‌های ۲۰۰ متر مربعی ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی دانست و گفت: ده مدرسه استثنایی استان تهران زمین مورد نیاز برای ساخت این سالن‌ها را دارند که باید تلاش شود این سالن های ورزشی با همت خیرین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب مورد نیاز است اظهار کرد: ساخت این مدارس در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است و از این تعداد ۹ مدرسه متعلق به استان تهران است که ۳ مدرسه در حال ساخت است و ۶ مدرسه دیگر نیاز است.

حسینی با بیان اینکه تمامی پایگاه های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح کشور به اتاق آکوستیک تجهیز خواهند شد، گفت: اعتبارات اتاق آکوستیک پایگاه های سنجش استان تهران تامین شده است و ۲ اتاق آکوستیک سنجش در شهر تهران و ۲ اتاق آکوستیک سنجش در شهرستان های تهران ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار