در دومین نشست قطبی تبیین و بازمهندسی تشکیلات پیشتازان دانش‌آموزی در زنجان؛

بحری‌زاده: پیشرفت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اصل بازمهندسی برای سازمان‌ها را ضروری کرده است

زنجان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در دومین نشست قطبی تبیین و بازمهندسی تشکیلات پیشتازان دانش‌آموزی کشور گفت پیشرفت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اصل بازمهندسی برای سازمان‌ها را یک ضرورت کرده است، از این رو سازمان دانش‌آموزی کشور نیز بر این امرتاکید و مداومت دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: پیشرفت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اصل بازمهندسی برای سازمان‌ها را ضروری کرده است

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در ابتدای جلسه به تاریخ تأسیس سازمان دانش‌آموزی و اهدافش اشاره کرد و گفت: 22 اردیبهشت ماه 1378، یعنی 22 سال پیش با تصویب اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی رسما سازمان دانش‌آموزی تأسیس شد. هدف سازمان دانش‌آموزی بر اساس این اساسنامه تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی و زمینه‌سازی برای این تربیت اسلامی بوده است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در اشاره به نیاز به تغییرات افزود: هر سازمانی پس از گذشت 22 سال از فعالیت خود حتما نیاز به بازمهندسی دارد. اگر این کار انجام نشود سازمان به فراموشی سپرده می‌شود و اسمی از آن باقی نمی‌ماند. با توجه به پیچیدگی‌های زیاد و سرعت غیر قابل وصف و پیشرفت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، بحث اصل بازمهندسی و اصل بازنگری اصول پذیرفته شده مدیریتی هستند. به طور طبیعی این تغییرات می‌تواند برای هر سازمانی اتفاق بیافتد.

وی افزود: نکته‌ دوم اینکه پس از تأسیس سازمان 3 سند مهم بالا دستی در حوزه‌ تعلیم و تربیت ابلاغ شده است. سازمان دانش‌آموزی هم به لحاظ اینکه مسئولیت آن زمینه‌سازی برای تربیت دانش‌آموزان است مخاطب اصلی این اسناد محسوب می‌شود. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که آذر ماه 90 رسما شورای انقلاب فرهنگی آن را تصویب و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد. دومین مورد اجرای سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری نکات مهمی درخصوص این سیاست‌های تحولی ابلاغ کردند. این برنامه‌ها مسیر حرکت سازمان را مشخص می‌کنند. سند مهم دیگر بالا دستی که مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر فرمودند. بیانیه‌ گام دوم انقلاب است. در این بیانیه واژه‌ی جوان بیش از 40 بار بیان شده است. این بیانیه نگاه به آینده و قله‌ی آن تمدن نوین انقلاب اسلامی است.

بحری‌زاده ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی تحقق اهداف انقلاب اسلامی شامل 5 مرحله است که اولین مرحله از این فرآیند، انقلاب اسلامی است که در سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. البته ایشان تاکید دارند که انقلاب آن‌جایى است که پایه‌هاى غلطى برچیده مى‌شود و پایه‌هاى درستى به جاى آن گذاشته مى‌شود. لذا روح انقلاب و روحیه انقلابی گری همچون رودی روان و خروشان در سرتاسر مراحل بعدی همچنان جاری و ساری است. دومین مرحله تشکیل نظام اسلامی است که با با هدایت های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و رأی قاطع مردم به جمهوری اسلامی و قانون اساسی شکل گرفت. سومین مرحله به نام دولت اسلامی نامیده شده است. بدین معنا که باید تمام فعالیت‌های صورت گرفته در ارکان و نهادهای مدیریتی کشور بر اساس الگوها و معیارهای کاملاً اسلامی باشد و به نظر می رسد اکنون در میانه‌ مرحله‌ سوم قرار داریم که مرحله بسیار مهمی است و تا وقتی این مرحله به طور کامل محقق نشده است، نوبت به مرحله چهارم که «تشکیل جامعه اسلامی» است، نمی‌رسد و در این صورت، موضوعات مهمی همچون سبک زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی می ماند. بنابراین چهارمین مرحله شکل گیری جامعه اسلامی است ومرحله وحلقه نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی تحقق «تمدن اسلامی» است که البته منظور از شکل گیری تمدن نوین اسلامی، نه به معنای کشورگشایی بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملت‌ها از اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار