زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

تهران (پانا) - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی همچنین قیمت آنان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

محمد علوی تبار در ارتباط زنده با شبکه خبر با تاکید براینکه ثبت نام و توزیع کتب درسی در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی، فقط از طریق سامانه امکان پذیر است خبر داد ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین برای پایه‌های میان پایه آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه اظهار کرد: پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم و نهم، یازدهم و دوازدهم پایه‌های میانی ما هستند و دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم، از 6 تیر عملیات ثبت سفارش خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه پایه‌های هفتم و دهم پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی ما هستند که باید در مدارس خودشان ثبت نام کنند افزود: بسیاری از این دانش‌آموزان ممکن است در رشته‌های نظری و بعضی از آن‌ها در رشته‌های فنی و حرفه ای ثبت نام داشته باشند. نوع گرایش این دانش‌آموزان بعد از انتخاب مقطع ورودی مشخص می‌شود.

علوی تبار خبر داد تعداد دانش‌آموزان میان پایه ای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که تا امروز صبح ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشابه به اینکه اگر دانش‌آموزان تا این بازه زمانی مشخص شده اقدام به ثبت نام نکنند، از ۱۲ تیر که اصلاح سفارش را برای سایر دانش‌آموزان باز می‌کنیم، امکان ثبت نام مجدد فعال می‌شود، گفت: برخی از دانش‌آموزان ممکن است مقطع تحصیلی شان را عوض کنند و لازم است که تغییری در پایه و نوع کتاب‌هایشان ایجاد شود. ما امکان اصلاح سفارش را برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم کردیم و این اصلاح سفارش برای تمام دوره‌های تحصیلی است.

وی به قیمت کتاب‌های درسی اشاره ای کرد و گفت: با تمهیدات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قیمت کتب درسی با کمترین قیمت تمام شده ارائه خواهد شد؛ حداکثر افزایش قیمت کتاب‌های رشته‌های نظری ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته بوده و ثبت سفارش به صورت گروهی و انفرادی است.

علوی تبار با بیان نحوه و روند توزیع کتب درسی اظهار کرد: توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور در مناطق و از 10 شهریور در مدارس دانش‌آموزان انجام می‌شود. یعنی از ۱۰ شهریور تا اول مهر، توزیع کتاب را از مدارس خواهیم داشت.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره دانش‌آموزانی که در یک رشته تحصیلی مشخص تحصیل می‌کنند و قصد دارند کتاب‌های رشته‌های دیگر را برای کنکور دریافت کنند، بیان کرد: ارز تخصیصی برای کتب درسی، ارز دولتی است و ما مکلف هستیم که کتاب‌های درسی را برای دانش‌آموزانی که در سال جاری می‌خواهند تحصیل کنند، تهیه کنیم. اگر از سال‌های گذشته کتاب مازادی وجود داشت، می‌توانیم در ثبت کتب جلدی، کتاب‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و نمی‌توانیم به تناسب دانش‌آموزان کتاب‌های بیشتری را چاپ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار