نشست کارشناسان پرورشی و تربیت بدنی با مدیر آموزش و پرورش گلوگاه

گلوگاه(پانا) - کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه با مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارشناسان پرورشی و تربیت بدنی با مدیر آموزش و پرورش گلوگاه

در ابتدای این دیدار معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه به بیان عملکرد حوزه پرورشی و تربیت بدنی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت.
جابر ملک محمودی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری، فعالیت های حوزه پرورشی و تربیت بدنی مدارس در قالب فعالیت های مجازی انجام شد.

ملک محمودی گفت: کسب موفقیت های متعدد استانی و کشوری و حتی بین المللی دانش آموزان گلوگاهی در مسابقات مختلف، نشان از استعداد و توان بالای این دانش آموزان دارد.

وی افزود: فضای مجازی فرصت بسیار مناسب و تجربه گرانبهایی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، تشکیلاتی، قرآنی و ورزشی است.

در ادامه این نشست کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت بدنی به بیان گزارش اقدامات یک ساله خود و انتظارات از مدیر آموزش و پرورش پرداختند.

تنگناهای مالی و محدودیت منابع انسانی مهم ترین دغدغه فعالیت در بخش فرهنگی و هنری است

کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در این نشست گفت: در حوزه کارشناسی فرهنگی و هنری در یک سال فعالیت خود تمام تلاشم را در جهت انسجام این حوزه معطوف کردم.

طالب عموزاد گفت: تنگناهای مالی و محدودیت منابع انسانی مهم ترین دغدغه فعالیت ما در بخش فرهنگی و هنری است.

عموزاد افزود: کسب دو عنوان نخست مسابقات فرهنگی و هنری استانی فردا، برگزاری موفق مسابقات کتابخوانی شهرستانی و برگزاری پویش چله ایثار و شهادت با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح مدارس شهرستان گلوگاه از مهم ترین موفقیت های حوزه فرهنگی و هنری در سال تحصیلی جاری است.

وی گفت: رسالت مهم اینحانب، تعامل گسترده با حوزه پرکار و پر از فعالیت پرورشی و فرهنگی است.

مدیر کانون فرهنگی و تربیتی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان در این نشست گفت: ارتقای سطح فعالیت دانش آموزان گلوگاهی از سطح شهرستان به استان، کشور و حتی عرصه های جهانی حاصل یک عزم و اراده قوی است.

اویس خادم لو گفت: مهم ترین رسالت مجموعه کانون و تشکیلات دانش آموزی ایجاد روحیه خودباوری و هدایت استعدادهای هنری و تشکیلاتی دانش آموزان است.

خادم لو افزود: کسب رتبه اول دانش آموز فاطمه زهرا عسکری در مسابقات نقاشی ژاپن، چهار عنوان برتر پیشتازان سازمان دانش آموزی در جشنواره تابستان شاد سازمان مرکز، کسب رتبه دوم در جشنواره رادیو انقلاب اتحادیه انجمن های اسلامی استان و موفقیت مربیان پیشتاز در سطح استان از موفقیت های بزرگ مجموعه کانون و تشکیلات دانش آموزی شهرستان است.

وی گفت: شرکت پرشور دانش آموزان در پویش های ماه مبارک رمضان، زمستان شاد، بهار شاد و فراخوان شعر و ادب پارسی، سوگواره ادبی جان پدر کجاستی در حمایت از دانش آموزان افغانستان و فلسطین و برنامه رادیو انقلاب در دهه فجر از موفقیت های بزرگ ماست.

مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در این نشست گفت: با توجه به مجازی شدن فعالیت های مدارس، اولین اقدام دارالقرآن، ایجاد کانال مجازی قرآن و عترت برای برگزاری پویش ها و آموزش دانش آموزان بود.

زهرا خاج گفت: برگزاری کاروان قرآنی نور، برگزاری پویش قرآنی ندای آسمانی، برگزاری موفق مسابقات قرآن و عترت، برگزاری کرسی های تلاوت نور، ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان و جشنواره تربیت حکیمانه از مهم ترین اقدامات دارالقرآن شهرستان است.

وی افزود: در پویش قرآنی ندای آسمانی ۱۱۵۰ اثر قرآنی به این پویش ارسال شد.

۲۰ درصد دانش آموزان گلوگاهی سفیر سلامت هستند

کارشناس تربیت بدنی و سلامت، مشاوره و آسیب های اجتماعی نیز در این نشست گفت: فعالیت های حوزه تربیت بدنی مدارس با توجه به شرایط کرونا در قالب مسابقات و آموزش های مجازی ادامه پیدا کرد.
بنفشه کریمی گفت: تشکیل کانال مراقبین و رابطین سلامت، طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان، جشنواره یاریگران زندگی و نوجوان سالم، پروژه طرح کوچ، طرح ارتقای سلامت مکمل روی و آهن و ویتامین D، ضدعفونی و گندزدایی مدارس در ایام کرونا و برگزاری آزمون های هدایت تحصیلی از مهم ترین فعالیت های حوزه اینجانب است.

کریمی با اشاره به فعالیت سفیران و همیاران سلامت در ایام کرونا در کلاس های حضوری در وضعیت سفید و زرد افزود: ۲۰ درصد از دانش آموزان شهرستان گلوگاه، سفیر سلامت هستند.

وی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه تربیت بدنی شهرستان، افتتاح مدرسه پویا دبستان شهیدان حجازی شهرستان گلوگاه است.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان گلوگاه نیز در این نشست گفت: یکی از مهم ترین برنامه های حوزه بسیج دانش آموزی، اجرای طرح شهید بهنام محمدی برای نزدیکی دانش آموزان به مساجد است که در این زمینه ۲۰ درصد از دانش آموزان این طرح با فضای مساجد انس بیشتری گرفتند.

معصومه صیدانلو گفت: در زمینه فعالیت های علمی و در لیگ علمی پایا، دو تیم از شهرستان گلوگاه به مرحله استانی راه یافتند.

صیدانلو افزود: برگزاری موفق اردوی مجازی راهیان نور با ظرفیت مشارکت بالای دانش آموزان در این برنامه با تجربه ای جدید، از موفقیت های بزرگ بسیج دانش آموزی است.

وی گفت: برگزاری دوره دانش آموزی یاوران ولایت ویژه دانش آموزان متوسطه دوم، از برنامه های آتی بسیج دانش آموزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز پس از استماع سخنان کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت بدنی شهرستان خطاب به آنان گفت: حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی افتخار آموزش و پرورش شهرستان است زیرا در جهت گفتمان سازی و شخصیت پردازی دانش آموزان تلاش بسیاری می کند.

مهدی بابایی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، تشویق دانش آموزان رأی اولی برای مشارکت در انتخابات ضروری است.

بابایی همچنین با اشاره به کسب عناوین برتر دانش آموزان در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی، تشکیلاتی، قرآنی و ورزشی گفت: شهرستان گلوگاه با توجه به تعداد دانش آموزی پایین، موفقیت های چشمگیری را در تمام عرصه های استانی، ملی و حتی بین المللی کسب کرده است.
در پایان این مراسم، با اهدای لوح و هدایایی از کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه تقدیر شد.

خبرنگار پانا: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار