نخستین رویداد دانش آموزی ردپا در اصفهان برگزار شد

اصفهان ( پانا) - نخستین رویداد دانش آموزی با عنوان رد پا با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و تعدادی از مدیران شهری و آموزش و پرورش در هنرستان ابوذر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین رویداد دانش آموزی ردپا در  اصفهان برگزار شد

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این رویداد گفت: در این ۴ سال گذشته یکی از بهترین برنامه هایی که من در آن حضور داشتم، رویداد رد پا بود. واژه توسعه پایدار یک مفهوم حقوق بشری است. محورهای متعدد اجتماعی و اقتصادی محیط زیستی طراحی شهری و مسائل مختلف از جمله مسائلی است که تحت عنوان توسعه پایدار شکل می گیرد.

وی افزود: امروز شما جوانان که از سه مدرسه از جمع ۵۰۰ نفر برگزیده شده اید و در قالب ۱۲ گروه طرح خود را ارائه دادید و داوران عزیز نقطه نظرات شما را شنیدند و داوری کردند. کسانی که در این برنامه شرکت کردند، شما امیدان آینده اثبات کردید که می‌توانید نوآوری کنید در حوزه‌های خوبی صحبت کردید. همه شما از آنجایی که من در برنامه آمدم واقعاً لذت بخش بود به شما تبریک می گویم و یقین داشته باشید شهرداری و مدیریت شهری با همه وجود از شما حمایت می کند.

نوروزی تصریح کرد: در تمام کارهای شهری اینکه شما اینگونه توانستید بیان کنید که شهرداری فقط خدماتی نیست، شهرداری نهاد اجتماعی بر محور مهارت‌آموزی حرکت می‌کند، شهرداری زمینه ای را فراهم می‌کند تا شما به مسائل مهمی فکر کنید و خلاقانه طرح بدهید. همه این ایده ها و نقطه نظراتی که بیان شد، یقین داشته باشید دغدغه های ما بوده است و من هر کدام از این برنامه ها را که دیدم متوجه شدم چقدر ما توانستیم به اهداف مان نزدیک شویم. این که شما در صحنه حضور پیدا بکنید، در شهری که شهر دوستدار کودک است. در شهری که قرار است کودکان و نوجوانان در سرنوشت خویش مداخله کنند. این گونه مسائل مهم شهری را مطرح می‌کنند. این شهر بیش از این می تواند به میدان بیاید. کاری که شما کردید، حتما به دلیل نقشی بوده است که معلمان شما ایفا کرده اند.

محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در برگزاری این رویداد گفت: من همیشه این جمله را می گویم که حلقه مفقوده ای که در مجموعه آموزش و پرورش است، عدم مهارت آموزی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر قدم‌هایی برداشته شده برای مهارت‌آموزی در هنرستان ها به ویژه و در سایر مقاطع که قبلا مشغول درس و حفظ زیاد بودند، اکنون این ذهنیت ایجاد شده هم برای خانواده ها و همکاران ما در آموزش و پرورش که جزو مهارت آموزش ما راه دیگری نخواهیم داشت.

وی تصریج کرد: آنچه که برای دانش آموز می ماند آن مهارت آموزی است که هم مهارت های فرعی مهارت‌های اجتماعی است و هم مهارت های زندگی که باید در عرصه مدرسه به این مهارت ها پرداخت شود.

علیرضا نصر، ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آموزش و پرورش که بودم، در منطقه‌ای یکی از پزشکان به من گفت که شما به بچه‌ها درس می دهید، ولی درس زندگی نمی‌دهید گفتم چرا؟ گفت چون دانش‌آموز دبیرستانی شما زمانی که به مطبم می‌آید قادر نیست دردش را به من بگوید نمی‌تواند با من ارتباط برقرار کند. امشب زمانی که این دانش‌آموزان را دیدم که چقدر خوش بیان هستند و چقدر خوب ارتباط برقرار می کنند و تسلط دارند، تمام خستگی از تنم دور شد. به همین دلیل من به دانش آموزان و مربیان و مسئولان عزیز تبریک می گویم.

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار