کدام خوانندگان ویترین انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند؟

تهران (پانا) – سالهاست شاهد حضور سلبریتی ها در کمپین‌های انتخاباتی هستیم اما در سال‌های اخیر چهره‌های باورنکردنی وارد این کارزار شده‌اند. ازاین‌رو حدس و گمان‌های زیادی برای حضور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت و البته پیش‌شرط این مهم وجود انتخاباتی رقابتی در ابعاد مختلف است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کدام خوانندگان ویترین انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند؟

برای اولین بار در دهه هفتاد بود که با تغییر فضای فرهنگی کشور پای سلبریتی ها به موضوع انتخابات باز شد. اگرچه اوایل، حضور سلبریتی ها به‌صورت غیرمستقیم و صرفاً در حد اظهارنظر شخصی بود اما کم‌کم ابزاری شدند تا کاندیداهای مختلف از شهرتشان برای اهداف خود در انتخابات استفاده کنند و در ازای آن سلبریتی به خواسته مادی یا معنوی خود اعم از مجوز برگزاری کنسرت و غیره می‌رسید.
اولین حضور خواننده‌ها در کمپین‌های انتخاباتی
اولین حضور غیرمستقیم خوانندگان در انتخابات ریاست جمهوری مربوط به زمانی است که ساخت فیلم تبلیغاتی برای کاندیداها باب می‌شود و چهره‌های شناخته‌شده حوزه سینما برای کاندیدای محبوب خود مستندهایی می‌سازند که در آن مستندها از آثار خوانندگان استفاده شد. یکی از خوانندگانی که در این مستند و حتی در کمپین‌های انتخاباتی زیاد از آثارش استفاده‌شده «سالار عقیلی» است که به دلیل حماسی بودن آثار این خواننده محبوب است. همچنین «محسن چاووشی» و «رضا صادقی» نیز ازجمله کسانی هستند که از آثارشان زیاد استفاده‌شده است.
خواننده‌های زیرزمینی وارد کارزار انتخاب شدند
در سال‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری که مسئله حضور جوانانی از دهه 70 جدی شد جنس تبلیغات کاندیداها تغییر کرد و گرایش تیم‌های انتخاباتی کاندیداها به سمت خوانندگانی رفت که چهره محبوب جوانان این دهه‌ها بودند و اتفاقاً همین خوانندگان گاها جزو خواننده‌های زیرزمینی محسوب می‌شدند.
درواقع در انتخابات دهه نود شاهد حضور مستقیم خوانندگان در کمپین‌های انتخاباتی بودیم. چهره‌هایی چون «ساسی مانکن» و «تتلو» یکی از پرحاشیه ترین اجراها را برای کاندیداهای خود رقم زدند.
حضور چاووشی، سالار و راغب در کمپین‌های انتخاباتی
مدتی قبل شایعاتی مبنی بر پیشنهاد چند کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به خوانندگان چهره و شناخته‌شده مطرح شد. اسامی خواننده‌های معروفی مانند محسن چاووشی، سالار عقیلی و مصطفی راغب به چشم می‌خورد. این شایعات باعث شد صدای خواننده‌ها دربیاید. محسن چاووشی اولین واکنش را نشان داد و گفت، این روزها عده‌ای سودجو برای گرم کردن بازار کم رونقش شان از هیچ حربه‌ای دریغ نمی‌کنند و لذا خبرهای منتشرشده مبنی بر تماس یکی از نماینده‌های انتخاباتی با محسن چاووشی جهت اجرای قطعات مناسبتی قویاً تکذیب می‌شود.
بعد از چاووشی، «سالار عقیلی» هم در پیامی مشابه شایعات حمایتش از کاندیداهای انتخاباتی و خواندن تِرَک مناسبتی را تکذیب کرد و گفت، نه خبری هست و نه تمایلی دارم تا این کار را انجام دهم.
گزینه دیگری که اسمش سرزبان ها افتاد «مصطفی راغب» خواننده جوانی است که در سال‌های اخیر فعالیت خوانندگی خودش را آغاز کرده است. مدیر برنامه‌های این خواننده جواب را به روزها بعد موکول کرد و ظاهراً دودوتاچهارتا می‌کرد زیرا خوانندگان از دوره‌های قبل چشم ترسیده دارند و می‌ترسند حمایت کنند و از حمایتشان سو استفاده شود.
کدام خوانندگان ویترین انتخابات می‌شوند؟
رسم حمایت سلبریتی‌ها از کاندیدای موردنظرشان و اعلام صریح رأی‌به یک نامزد یا بر عهده گرفتن اجرای آهنگ‌ها و ترانه‌های تبلیغاتی آن‌ها، تنها مختص به کشورمان ایران نیست؛ برای مثال امسال درنبرد بایدن و ترامپ، خوانندگان و بازیگران بسیاری به‌صراحت حمایت خود را نسبت به یکی از آن‌ها اعلام کردند و حتی در روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، در مراسم دعوت شدند.
با در نظر گرفتن چنین شرایطی، حالا که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ (۲۸ خردادماه) باقی‌مانده است، به‌طور حتم نامزدها به دنبال جلب هنرمندانی برای ساخت موسیقی، ویدیو و نماهنگ‌هایشان خواهند بود تا بتوانند ویترین مناسبی برای خود و درنهایت، جلب نظر مردم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار